Kosten domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Ik ben van plan om een domeinnaam te registreren. Hier heb ik wat vragen over. Ik ben een leek op dit gebied.

Vraag 1
Op de site van het sidn staat dat een domeinnaamregistratie voor een deelnemer categorie 1 (dat ben ik dan, neem ik aan) 150 euro per kwartaal kost.
Een gemiddeld webhostingbedrijf biedt registratie aan voor 12,50 per jaar. Wat is het verschil? Staan deze dingen los van elkaar? Of is registratie bij het sidn verplicht?

Vraag 2
Als ik via een aanbieder de hosting laat lopen, mag ik mijn site dan zelf zovaak en zoveel als ik maar wil zelf aanpassen?

Wie heeft er tussen de Idolsfinale door tijd om mijn vraag te beantwoorden?

sidn.nl kan je vergelijken als de auto-fabriek. Alle hosting bedrijven zijn dan de auto-dealers.

Ik denk dat het neit klopt wat je hebt gezien. Maar alle hosting bedrijven registreren je domein naam bij sidn.nl. Ik weet het fijne er niet van hoe dat allemaal zit maar ok...

En je kan het zo vaak aanpassen als je wil. Let op: Met een domein heb je verder nog niks. Je moet een een pakket erbij nemen.

www.mijndomein.nl --> 30 euro per jaar + domein
www.web-4u.nl --> 30 euro per jaar + email + ... wel mer (moet alleen nog een domein bij van 5,57)

Je husselt een paar dingen door elkaar.
De SIDN is een regelneef, langs welke de bedrijven moeten die hosting aanbieden.
De SIDN regelt al die dingen administratief.

En een hostingsbedrijf kan een naam voor je regelen en een ruimte.
Dus twee dingen.
Je betaalt voor je domainnaam en je ruimte.
De domeinnaam loopt dan via je host, doch een melding hiervan komt bij SIDN terecht.
Dit om de namen als internet adres werkend te krijgen.

Heb je een naam en ruimte, dan kun je vrij over die ruimte beschikken en net zo vaak uploaden en aanpassen als je wenst.

:cool:

peter vazed zei: