Kosten domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Ik ben van plan om een domeinnaam te registreren. Hier heb ik wat vragen over. Ik ben een leek op dit gebied.

Vraag 1
Op de site van het sidn staat dat een domeinnaamregistratie voor een deelnemer categorie 1 (dat ben ik dan, neem ik aan) 150 euro per kwartaal kost.
Een gemiddeld webhostingbedrijf biedt registratie aan voor 12,50 per jaar. Wat is het verschil? Staan deze dingen los van elkaar? Of is registratie bij het sidn verplicht?

Vraag 2
Als ik via een aanbieder de hosting laat lopen, mag ik mijn site dan zelf zovaak en zoveel als ik maar wil zelf aanpassen?

Wie heeft er tussen de Idolsfinale door tijd om mijn vraag te beantwoorden?

sidn.nl kan je vergelijken als de auto-fabriek. Alle hosting bedrijven zijn dan de auto-dealers.

Ik denk dat het neit klopt wat je hebt gezien. Maar alle hosting bedrijven registreren je domein naam bij sidn.nl. Ik weet het fijne er niet van hoe dat allemaal zit maar ok...

En je kan het zo vaak aanpassen als je wil. Let op: Met een domein heb je verder nog niks. Je moet een een pakket erbij nemen.

www.mijndomein.nl --> 30 euro per jaar + domein
www.web-4u.nl --> 30 euro per jaar + email + ... wel mer (moet alleen nog een domein bij van 5,57)

Je husselt een paar dingen door elkaar.
De SIDN is een regelneef, langs welke de bedrijven moeten die hosting aanbieden.
De SIDN regelt al die dingen administratief.

En een hostingsbedrijf kan een naam voor je regelen en een ruimte.
Dus twee dingen.
Je betaalt voor je domainnaam en je ruimte.
De domeinnaam loopt dan via je host, doch een melding hiervan komt bij SIDN terecht.
Dit om de namen als internet adres werkend te krijgen.

Heb je een naam en ruimte, dan kun je vrij over die ruimte beschikken en net zo vaak uploaden en aanpassen als je wenst.

:cool:

peter vazed zei:
Heb je een naam en ruimte, dan kun je vrij over die ruimte beschikken en net zo vaak uploaden en aanpassen als je wenst.
Let alleen nog even op hoeveel mb, meestal GigaByte je mag verbruiken als traffic. Als je namelijk heletijd je host vol zet. En veel er af haalt en er weer op. Kost dit veel bandbreedte voor de server en kan je zo over je limiet heen zitten en moet je extra betalen

www.mijndomein.nl is wel goed

500mb en geen datalimiet ;)

Die E 150,-- mag je betalen als je aanmelding bij de SIDN gehonoreerd is.

Maar je zult je voorlopig niet bij de SIDN aanmelden denk ik:

1.1 Aanmelden en beëindigen deelnemerschap
Kan iedereen zich aanmelden als deelnemer? Moet u aan bepaalde voorwaarden voldoen voordat u namens SIDN .nl-domeinnamen mag registreren?

SIDN kent twee soorten deelnemers:

* deelnemer categorie I;
* deelnemer categorie II.

De deelnemers categorie I hebben het recht om .nl-domeinnamen te registreren en advies te geven over het beleid van SIDN. Deelnemers categorie II kunnen geen .nl-domeinnamen registreren, maar hebben wel het recht om advies te geven over het beleid van SIDN. In dit document concentreren we ons op de deelnemer categorie I. Zij zijn immers de schakel tussen SIDN en de .nl-domeinnaamhouder

van pagina: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,3081,,,,Do_s_en_don_ts_voor_deelnemers.html

Je meldt je gewoon aan bij een host of provider waar je ruimte krijgt en die ook de nl naam verzorgt.
En daarmee is voor jou de kous af.
Met de SIDN heb je rechtstreeks niks van doen.

Ok, als ik het goed begrijp zijn die 20 of 150 euro bedoeld voor bedrijven zoals de hostingprovider die rechtstreeks zaken doen met het sidn?

Ik meld me dus alleen aan bij bijvoorbeeld mijndomein.nl voor 29 euro per jaar en dan is het klaar?

Yep.

Kijk wel wat je krijgt.
Zit er php en sql bij?
Dit ingeval je met een CMS Content Managment Systeem wilt werken,
of er een forum op plaatsen.
Soms moet je voor deze dingen apart betalen.

En anders kijk je even bij onze sponor op de home pagina.

www.vip.nl

Dan ben ik weer wat wijzer.

Men biedt ook de mogelijkheid om er voor 10 euro Installatron bij te nemen. Kent iemand dit programma (www.installatron.com)? Kan ik er iets mee? Voegt het iets toe?

Mijn keuze is gevallen op een pakket zonder 'anonymous ftp'. Wat houdt dit in? Of kan ik dit beter wel nemen?

Geld uitgeven aan iets wat je toch niet gebruikt moet je natuurlijk niet doen.
Lees waarvoor het dient:
http://www.installatron.com/documentation&

Je eigen site moet je met een eigen ftp wachtwoord kunnen benaderen.
Anoniem kan iedereen erop.
Tenzij dat je veel info scripts en bestanden wenst uit te wisselen, ook met onbekenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan