Kosten hosting forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eikenboom

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2002
Berichten
112
Een vraag over het volgende. Ik heb de opdracht gekregen om te informeren naar de kosten van een nog op te zetten forum.

Waarschijnlijk gaan er naar verloop van tijd rond de 600/700 mensen gebruik van maken.
Als ik het moet vergelijken met andere forums van dezelfde grote zal het dataverkeer rond de 30/40 Gb per maand liggen.

Ik heb al veel gezocht op internet voor hosting van zo'n soort forum maar ik kan nog geen goed beeld krijgen van de hostingskosten per maand. Soms zie ik 45 euro maar ik heb er ook gezien van 200 euro.

Is er iemand die mij een goede schatting kan geven van de kosten per maand? Misschien dat er voor een goede schatting nog meer gegevens over het forum benodigd zijn. Zo ja? Dan hoor ik het graag zodat ik deze kan geven. Ik dacht dat bovenstaande gegevens wel voldoende moeten zijn.

Bij voorbaat dank.
 
Heb je vraag toch even verplaats naar deze sectie! Forums was ook wel een goed gezochte sectie hoor maar omdat je naar een goede host zoekt etc is dit de beste sectie daarvoor.

___________________

Ik zou zeggen kijk even rond op hosting.pagina.nl
en informeer bij verschillende hostbedrijven.
kijk ook even rond in deze sectie er staan veel verschillende hosts in! en er staat een sticky in deze sectie met veel hosts en daarover word gesproken ...

heb je al een forum op het oog?
suc6...
 
Eikenboom,

30 tot 40 gieg lijkt mij wat erg veel voor 600-700 bezoekers/posters. Ik vraag me af waar je dat op baseert (tenzij je het hier over actieve posters hebt, dan kan het kloppen)

Een paar vragen/opmerkingen waar je mischien overna kan denken:
*server in NL/EU of in de USA? (Denk aan ping tijd!)
*Wel eens van een dedicated server gehoord? Is misschien een idee voor je.
*Om wat voor forum hebben we het hier eigenlijk? Zelf gefabriceerd, of een phpbb/invision/vbulletin etc?
*neem eens een kijkje op www.webhostingtalk.nl en vraag daar eens om een aanbieding. Op dat forum zitten veel hosters.
 
Snel gerekend om even te kijken wat een forum aan dataverkeer genereert als je ervan uitgaat dat een gemiddelde forumpagina 40 kb groot is en de gebruiker 20 pagina's per dag bezoekt.

40kb * 20 pag. = 800kb.
800kb * 700 = 560.000kb = ong. 560 Mb per dag!
560Mb * 30 dagen = 16.800Mb

16,8 Gb aan dataverkeer, ruw geschat. En dat is nog ruim geschat hoor.

Ik zou gewoon zoeken naar hosts die een fair use policy hebben. Als je het per dag niet te gek maakt (meer dan 3 gig op een dag ofzo) dan moet je makkelijk 16/17 gig per maand kunnen halen zonder verdere soelas.
 
Geplaatst door pcfixer
Ik zou gewoon zoeken naar hosts die een fair use policy hebben.
FUP: niet doen. Wat is Fair use? En hoeveel ga je bijbetalen? Maak gewoon een duidelijke afspraak. Begin klein qua pakket, over het algemeen is upgraden naar een groter pakket gratis.

Fair use is not done als je het over zoveel gieg hebt qua dataverkeer. Dat is vragen om moeilijkheden.
 
Sorry voor de late reactie.

De gegevens van het verkeer baseer ik op een al bestaand forum met dezelfde aantal gebruikers.
Worden wel veel plaatjes geplaatst. Bedenk ik me nu.

Het moet trouwens een phpbb forum worden.

Bedankt voor de info in ieder geval. Hier kan ik zeker verder mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan