Kosten uitleg ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klikjessparen

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2012
Beste,

Ik ben Tim 16 jaar.
Ik ben zelf erg actief bezig met het bouwen van website's voor mensen. Nu heeft laatst iemand mij er op geattendeerd dat wat ik doe, niet kan. Dit omdat ik belasting hoor te betalen. Nu heb ik geen verstand op dit gebied aangezien mijn leeftijd. Ik vroeg me af of iemand mij hier meer over zou kunnen informeren. Heb ik nu bijvoorbeeld een eigen KVK nodig? Of is dit niet nodig en hoe moet ik dan wel te werk gaan?

Alvast bedankt!

Mvg,
Tim van Zon

Hallo Tim,

Als je als bedrijf door het bouwen van websites geld verdient, moet hier belasting over worden betaald.
Dit houdt in dat je je in zal moeten schrijven bij de Kamer van Koophandel en de belastingdienst.
In ieder geval bij de KvK als eenmanszaak, tenzij je met meer werknemers werkt.
Ik weet niet uit mijn hoofd wat daar de kosten voor zijn.
In de meeste gevallen wordt je bij een inschrijving bij de KvK ook meteen ingeschreven bij de belastingdienst.

Groet, Jochem

Als je dit uit hobby doet en iemand toont zijn/haar dank door je een paar euri's te geven zou ik me verder niet druk maken.
Niks van aantrekken dus.

Tardis

Als je dit uit hobby doet en iemand toont zijn/haar dank door je een paar euri's te geven zou ik me verder niet druk maken.
Niks van aantrekken dus.

Tardis
maar als het gaat om grotere bedragen, ben je BTW plichtig.
Als je dus niet aanmeldt bij de KvK en belastingdienst, kun je grote problemen krijgen als ze er achter komen.

ik verdien.hier wel degelijk geld mee en wil hier ook mee verder. dus dien hier wel over voldoende info te beschikken. en is een kvk dan wel nodig ? denk het niet maar zal tog op een manier belasting moeten afdragen...?

Ik heb het even voor je opgezocht.
Je moet verplicht inschrijven bij de KvK omdat je als bedrijf BTW plichtig bent, en er geld mee verdiend.
Dit geld komt van consumenten, dus ben je zeker verplicht om je in te schrijven.
Om de kosten te berekenen moet ik even weten wat de postcode is waar je gaat werken.

Inschrijving bij de kvk is verplicht. Van daaruit kun je tegenwoordig meteen melden bij de belastingdienst.

Kvk kost iets van € 79,- per jaar (even uit mn hoofd). BTW moet je iedere 3 maanden bij de belastingdienst melden. Boekhouding kan redelijk eenvoudig gezien de aard van je werk. Afdragen belasting kan via de inkomstenbelasting en hoeft niet perse via een ondernemersaangifte.

Hoe e.e.a. moet als je nog minderjarig bent weet ik even niet.

Inschrijving bij de kvk is verplicht. Van daaruit kun je tegenwoordig meteen melden bij de belastingdienst.

Kvk kost iets van € 79,- per jaar (even uit mn hoofd). BTW moet je iedere 3 maanden bij de belastingdienst melden. Boekhouding kan redelijk eenvoudig gezien de aard van je werk. Afdragen belasting kan via de inkomstenbelasting en hoeft niet perse via een ondernemersaangifte.

Hoe e.e.a. moet als je nog minderjarig bent weet ik even niet.

Precies, dit probeerde ik ook al duidelijk te maken.
Wat de kosten voor een eenmanszaak zijn is afhankelijk van waar je het bedrijf begint.
Bij mij is het maar €41,03
Dus moet je maar even checken op http://www.kvk.nl/over-de-kvk/factuur-kvk/bereken-de-jaarlijkse-bijdrage/

Groet, Jochem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan