kosten van een aldi pc ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Weet iemand wat de prijs zo ongeveer bedraagt van een aldi pc?
Worden ze geleverd met beeldscherm of zonder ?

als je even de zoek functie gebruikt en zoekt naar aldi dan zul je een hoop topics tegenkomen waar 1 en ander in vermeld wordt.

aldi pc's worden geleverd zonder monitor.

Heb ik gekeken tazman,maar prijs word eigenlijk niet vermeld.
Interesse gaat eigenlijk uit naar een packerd bell,die liggen ± rond de 1200 euro.
Iedereen zegt dat aldi goedkoop is in verhouding met andere merken.
Maar als zo'n aldi pc ongeveer op het zelfde uitkomt als een pb dan zou ik persoonlijk voor een pb kiezen.

Voordeel van de PB is dat daar een monitor bijzit. Ik denk dat je het best het aldi foldertje en de aldi website in de gaten kunt houden.

Waarom heb je liever een pb dan bijv een Aldi pc of een zelfbouw?

De door Aldi geleverde pc's komen van Medion. Dat is een Duitse computerfabrikant. In de Duitse computerbladen worden deze pc's vaak heel goed getest. De meeste componenten van de Medion pc's zijn A klasse componenten, dus daar is niks mis mee. Ook de garantie is goed geregeld. Medion heeft een telefonisch helpdesk in Nederland. Tot nu toe heb ik weinig klachten gehoord over de Aldi pc's, dus zo groot zal het kwaliteitsverschil tussen een Aldi pc en een P.B. niet zijn. Wat je wel vaak ziet is dat bij een gelijke prijs tussen Aldi en bijvoorbeeld Packard Bell, de Aldi pc met net ietsje meer geheugen of een paar extra componenten is uitgerust dan de andere pc. In kwaliteit zullen ze elkaar niet veel toegeven. Maar goed, ieder zijn eigen gevoel daarover, uiteraard. Sukses bij je keuze. :thumb:

Zelfbouw is niet aan mij besteed(zal je toch kennis moeten hebben van wat bij elkaar kan).
Heb een paar keer een pb van een kennis thuis gehad en was hier zeer tevreden over.
Alles is mooi voorgebakken en vond wat ze allemaal meeleveren ook prima.
En een pb is ook een stukje design vind ik.
Heb nu een aanbieding gezien van een pb ixtreme 2601 voor 1250 euro.

als je bij de pc boer een clone koopt van die prijs heb je een mooiere configuratie denk ik, mss iets minder software maar die vind je toch later zonder probleem ...
ik heb voor een clone p4 2.6 met 512 ddr en video 128 mb + samsung flat 17 crt, 80gb maxtor 8 mb en samsung dvd + rwriter 900 € betaald, inc pendrive 128 mb en boxen ... ga je bij PB nooit vinden ...

Geplaatst door klepzeikers
Iedereen zegt dat aldi goedkoop is in verhouding met andere merken.
Maar als zo'n aldi pc ongeveer op het zelfde uitkomt als een pb dan zou ik persoonlijk voor een pb kiezen.
denk dat de prijzen bij aldi wel meezullen vallen gezien de geleverd hardeware ect.
heb nog een stukje kunnen vinden ergens diep op het web :D
Medion multimedia systeem met alles erop en er aan, 2,6 GHz P4, Pioneer DVD-brander, Sony DVD-player, 120 GB Seagate harddisk, TV/-tuner, Firewire, 5x USB, veel software, voor maar 1.229 euro, exclusief een Medion monitor
over PB vondt ik dit
Processor : AMD Athlon™ 2600+
Geheugen :Groote van het geheugen 512 MB
Vaste schrijf :Capaciteit 80 GB Snelheid 7200 RPM
CD-ROM / DVD-ROM 16x DVD-rom
DVD+RW / DVD-RW multidrive
Video ATI RADEON™ 9600 + TV out 128 MB
Soundblaster Compatible onboardchip
Luidsprekers :Diamond Storm 2+1 (subwoofer)
Modem 56K / V.92
Netwerkkaart 10/100 Mb netwerk aansluiting
USB aansluiting (totaal/voor/achter) 4x USB 2.0
FireWire/IEEE 1394 2x
Toetsenbord / muis :Draadloze muis /Draadloos design toetsenbord
Overige : Internet toegang voorgeïnstalleerd / 6-in-1 Flash Card reader
monitor: FC700 17'' CRT Monitor (iXtreme) standaard
Garantie :1 jaar pickup, repair & return
Prijs vanaf €1.299
persoonlijk zou ik gaan voor de aldi pc omdat die gewoon is samengesteld uit A-merk hardeware + het feit dat je bij evt latere uitbreidingen weinig problemen hoeft te verwachten bij een aldi pc.
de ervaring heeft mij geleert dat een een PB appraat uitbreiden ( geheugen / hd ) wel eens problemen wil geven.

Toeval of niet maar in de nieuwe clickx staat er net een artikel.:
http://www.clickxmagazine.be/

Groetjes

Ik heb het artikel net even bekeken en zoals de anderen al schreven zijn het allemaal merkonderdelen die eventueel een andere nummer of naam krijgen en daardoor op het internet moeilijk te updaten zijn. Als je weet dat aldi verleden keer zo'n 200.000 pc verkocht dan kan je wel raden dat ze goedkoper zijn. Als je dezelfde pc bij de pcboer laat maken dan moet je al 30 procent korting krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik kan nooit een uitgebreide site vinden van Aldi alleen die met de huidige aanbiedingen, maar bijv. niet meer van die laptop en deskyopaanbiedingen. Kan iemand mij die site geven? Met google vind ik um ook niet.

Trouwens die medion met vlag en wimpel superieur aan de PB...zeer goeie recensies. ook een dvd rw! en gelikte geluidskaart

Ik denk ook dat ik toch voor de Aldi zou gaan om dezelfde reden als Tazman opgeeft.
Ben nu ook in het bezit van een 'aldi-pc' en deze werkt tot volle tevredenheid. (zie systeem)

Je zou ook eens kunnen kijken bij Dell die zijn tegenwoordig ook behoorlijk aan het stunten met de prijzen, maar ook hier geldt, als je kiest voor een design mini pc o.i.d. dan wordt eventueel uitbreiden erg moeilijk, dat gaat overigens niet op voor de 'normale' midi towers.

Als Aldi een pc aanbiedt (ong. 2 x per jaar) wordt er toch ook een monitor aangeboden? Tel de prijzen op en je hebt het antwoord.
De specs zijn ook duidelijk vermeld.
Ben zelf zeer tevreden over mijn oude aldi-beest.

:)

Ze hebben nu een leuke tv/radio-kaart in de aanbieding.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door egkok
Ik kan nooit een uitgebreide site vinden van Aldi alleen die met de huidige aanbiedingen, maar bijv. niet meer van die laptop en deskyopaanbiedingen. Kan iemand mij die site geven? Met google vind ik um ook niet.

ALDI levert Medion pc's, maar hebben dus geen vaste voorraad o.i.d. alleen af en toe een aanbieding, dus niet alle pc's van Medion worden door aldi geleverd.

http://www.medion.de

Geplaatst door NZ1900
Packard Bell = ellende
Niet kopen dus, maar zelf een pc samenstellen.

Het zou je sieren als je dan ook een voorbeeld geeft waarom niet?
Ik zelf ben begonnen met een PB, heb nu een zelf samen gestelde.
Voordeel van bijvoorbeeld PB (kan elk merk zijn, dus ook de Medion) Je krijgt een compleet systeem, alles is al geinstalleerd, hoop software en zeker voor de niet zo gevorderde computeraar compleet!

Heb je het idee dat je later wil upgraden, dan is een zelf samengestelde computer aan te raden.

Zo wat een reactie op mijn vraag.
Denk dat ik toch nog maar even wacht op de aldi aanbieding.
Volgens mij komen ze in november/december weer met een aanbieding.
Wil gewoon een pc waar ik een hele tijd weer mee uit de voeten kan.En die ik zoals ik in eerdere berichten heb gelezen,zonder veel ellende later nog zou kunnen gaan aanpassen. Wil er graag videobewerking/internet en zo nu en dan een spel mee spelen.
Ik ga maar onrustig zitten wachten nu tot eind dit jaar.
En voor de echte pb liefhebbers ,die flirt met een pb systeem is er nog wel een beetje.

Zorg dan wel dat, als je een pentium koopt met HT (Hyper-Threading) Technologie is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan