• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kosten van omzet berekenen aan de hand van verkochte kilo's in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchelrq

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2014
Beste iedereen,

Ik ben bezig met het maken van een bestand om snel en efficient de kosten van het aantal verkochte kilo's van een product te berekenen.
Alleen door mijn (niet) ervaring kom ik niet tot een goede opzet voor dit bestand.
Dit bestand zal mij en mijn bedrijf gigantisch helpen en daarom vraag ik of u nog ideeen of tips heeft dit bestand te verbeteren.

Het volgende was mijn plan:
-Invulveld aantal Kg's
-Keuzelijst met artikelen (naam of nummer)
-Alle kosten uit mijn kostprijs linken aan het nummer en vermenigvuldigen met het aantal kilo's

Zo kom ik dan aan de kosten van mijn productie

bijgevoegd een kleine opzet.

Alvast bedankt!

Bijlagen

beste Mitchelrq,

ben even aan het stoeien geweest met verticaal zoeken.
volgen mij bedoel je dit, anders graag wat meer info van welke berekeningen je precies wil.
maar met deze opzet kun je op tab blad 2 je lijst aanvullen met artikelen en andere info.
op tabblad 1 moet je wel de formule aanpassen naar het aantal rijen wat je gebruikt.

Bekijk bijlage Kostprijzen22.xlsx

Groetjes Perry

cobbe, de zelfde oplossing :thumb:

Mitchelrq, bij cobbe is al rekening gehouden met een grotere lijst, vergelijk maar eens de formules.

Gr perry

zie dat boomen ook de zelfde oplossing heeft, combineer het maar.

Laatst bewerkt:
Beste iedereen,

Ontzettend bedankt. dit zal mij enorm helpen.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan