Kosten voor deze website

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Beste Helpmij community,

Ik ken iemand die een website wil laten maken. Hij heeft al iemand gesproken en hij vraagt 2400 euro voor zijn website.
Wat er op komt te staan e.d. staat als image bijgesloten.

Inhoud.jpg

Ik wil weten hoeveel dit echt kost want ik maak ook wel website maar heb geen ervaring met prijzen.

Alvast bedankt

4materasu

Er staat te weinig informatie in om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, zo te zien moet er een webshop gebouwd worden voor mobiele telefonie.
Deze vragen komen in me op:

-Wordt de site helemaal 'from scratch' gebouwd of wordt er gebruik gemaakt van open source/standaard pakketten?
-Waar is de urenverantwoording plus uurtarief?
-Wordt er een Service Level Agreement afgesloten of mag de gebruiker het zelf uitzoeken als de boel is opgeleverd?

Als dit de hele offerte is die je hebt gekregen zou ik verder gaan kijken. Het lijkt me sowieso verstandig om meerdere offertes aan te vragen.

Dat is inderdaad geen offerte maar een slag in de lucht voorstel.
Er valt met geen zinnig woord te zeggen of je een poot wordt uitgedraaid of dat het genoemde bedrag reëel is.
Moet veel meer gespecificeerd worden, zoals hierboven ook is aangegeven.

Ja, en ik denk dat het hierbij ook erg belangrijk is om te weten wat de opdrachtgever precies wil (en niet een kandidaat-bouwer die daar op reageert).

Als het goed is heeft de opdrachtgever een "Pakket van Eisen" opgesteld met wat hij/zij wil:
  • Wat voor soort beheer moet het Content Management Systeem resp. de webshop krijgen?
  • Gaat de opdrachtgever met een technisch bekwaam webmaster werken, en/of met een redactie(team), enz.?
  • Hoe groot moet de site ongeveer worden, hoe ziet het menu er uit, welke submenu's, rubrieken, enz.? Is de structuur op hoofdlijnen al bekend, of moet die nog worden uitgevonden?
  • Is er al een webdsign, of moet dat ook gemaakt worden? Mag het een standaard-template zijn? Of gaat het om een bedrijfsvormgeving die compleet in de site moet worden geïntegreerd?
  • Heeft de opdrachtgever afbeeldingen, foto's e.d. die gebruikt kunnen worden, of moeten die gezocht of op bestelling gemaakt worden (bv. een weblogo, eigen images voor knoppen e.d.)?
  • Heeft de opdrachtgever de teksten van de pagina's al klaar liggen, of moeten die door de webbouwer (in overleg) gemaakt worden? Wie doet de eindredactie?
  • Aan welk tijdschema wordt gedacht?
  • Zijn belangrijke onderdelen van het Stappenplan opgenomen in het Program van Eisen?
  • Ook niet onbelangrijk: wil de opdrachtgever (bv. via een aangepast eigen CMS van de bouwer) automatisch afhankelijk van de bouwer worden voor het vervolg? (C.q. wat zijn de jaarlijkse licentiekosten voor zo'n CMS? En servicevoorwaarden, zoals hierboven al genoemd?)
  • Enz.!
Pas als dit soort dingen zijn bedacht (en goed op papier gezet!), kunnen webbouwers lijkt me een reële offerte (met kosten per onderdeel en een planningsschema, o.a. voor overlegmomenten e.a. samenwerkingszaken) uitbrengen, en kan je die onderling gaan vergelijken.

Ook goed in de gaten te houden: is het een vrijblijvende offerte met een begrote richtprijs en eventuele meerkosten op uurbasis voor als het langer gaat duren - of is het een vastgestelde all-in prijs waarvoor het werk wordt geleverd totdat het af is?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan