Hallo,
Ik heb een Nokia N95 8GB, met een abonnement bij Vodafone. Omdat ik in juni van plan ben om naar Malta te vertrekken voor 10 weken, heb ik op de website van Vodafone een unlockcode aangevraagd, zodat ik in die tussentijd ook gebruik kan maken van andere simkaarten op Malta.
Ik heb dit eerder gedaan bij een andere provider, dit duurde echter een paar maanden voordat ik deze code thuisgestuurd kreeg. Dus ik heb begin februari gelijk een simlockcode aangevraagd via de website van Vodafone.
Op de website van vodafone staat vermeld:
De unlockcode is gratis als je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt. Heb je het toestel korter dan een jaar, dan betaal je:
• € 100 voor Vodafone live!- of UMTS-toestellen, BlackBerry Storm en Mobile Connect datacards
Hiervan was ik mij bewust, mijn telefoon is in juni 2009 een jaar oud en aangezien ik juist in Juni weg ben, heb ik hem alvast aangevraagd om problemen in Malta te voorkomen. Alles goed en wel, maar ik kreeg binnen 1 week de unlockcode al via e-mail aangeboden. Echter, nu eind maart ontvang ik een rekening bij mijn factuur op:
- Kosten voor verwijderen SIM-lock 84,03.
Tot mijn grote verbazing moet ik wel betalen voor mijn unlockcode. Dit bedrag is toch een redelijk groot bedrag voor mij als student en kan ik met moeite opbrengen. Dat terzijde, dit zou op een of andere manier toch wel ongedaan gemaakt kunnen worden lijkt me.
Tevens ben ik niet vooraf gemaild dat dit kosten met zich mee zou brengen, maar gelijk wordt er aan mijn verzoek voldaan en zonder pardon wordt er ook 85 euro afgeschreven. Ook bij het invoeren van mijn IMEI-nummer en 06-nummer wordt ik niet gewaarschuwd op de website van Vodafone met de melding dat dit kosten met zich meebrengt en hij nog geen jaar oud is.
Graag wil ik weten wat de mogelijkheden zijn, een bezwaarschrift indienen bijvoorbeeld. Hoe krijg ik dit probleem verholpen? Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mij hierbij kunnen adviseren, ik ben hier toch wel erg van geschrokken.
Vriendelijke groet,
sPIETos
Ik heb een Nokia N95 8GB, met een abonnement bij Vodafone. Omdat ik in juni van plan ben om naar Malta te vertrekken voor 10 weken, heb ik op de website van Vodafone een unlockcode aangevraagd, zodat ik in die tussentijd ook gebruik kan maken van andere simkaarten op Malta.
Ik heb dit eerder gedaan bij een andere provider, dit duurde echter een paar maanden voordat ik deze code thuisgestuurd kreeg. Dus ik heb begin februari gelijk een simlockcode aangevraagd via de website van Vodafone.
Op de website van vodafone staat vermeld:
De unlockcode is gratis als je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt. Heb je het toestel korter dan een jaar, dan betaal je:
• € 100 voor Vodafone live!- of UMTS-toestellen, BlackBerry Storm en Mobile Connect datacards
Hiervan was ik mij bewust, mijn telefoon is in juni 2009 een jaar oud en aangezien ik juist in Juni weg ben, heb ik hem alvast aangevraagd om problemen in Malta te voorkomen. Alles goed en wel, maar ik kreeg binnen 1 week de unlockcode al via e-mail aangeboden. Echter, nu eind maart ontvang ik een rekening bij mijn factuur op:
- Kosten voor verwijderen SIM-lock 84,03.
Tot mijn grote verbazing moet ik wel betalen voor mijn unlockcode. Dit bedrag is toch een redelijk groot bedrag voor mij als student en kan ik met moeite opbrengen. Dat terzijde, dit zou op een of andere manier toch wel ongedaan gemaakt kunnen worden lijkt me.
Tevens ben ik niet vooraf gemaild dat dit kosten met zich mee zou brengen, maar gelijk wordt er aan mijn verzoek voldaan en zonder pardon wordt er ook 85 euro afgeschreven. Ook bij het invoeren van mijn IMEI-nummer en 06-nummer wordt ik niet gewaarschuwd op de website van Vodafone met de melding dat dit kosten met zich meebrengt en hij nog geen jaar oud is.
Graag wil ik weten wat de mogelijkheden zijn, een bezwaarschrift indienen bijvoorbeeld. Hoe krijg ik dit probleem verholpen? Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mij hierbij kunnen adviseren, ik ben hier toch wel erg van geschrokken.
Vriendelijke groet,
sPIETos