Kosten voor website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, mij is door iemand gevraagd of ik een website wil maken.. dat wil ik doen, maar nu is de vraag wat voor kosten ik daar voor kan berkenen, iemand enig idee wat voor een vergoeding ik kan vragen??

uitbesteden aan een webdesign bedrijf kosten € 50 per uur.
Moet je het later ook nog bijhouden of is het alleen maken en gereed is lerosa.

Hoeveel tijd schat jezelf in dat jij nodig hebt om deze site te maken.
Moet er een bonnetje komen?
Zonder bonnetje € 20,- per uur.

Opzetten en het bij houden.. het is hobby voor mij dus ik ga niet per uur wat rekenen, gewoon een eemalig bedrag voor het opzetten.. en dan voor het bijhouden misschien een kleine vergoeding.

Lerosa

Leuke vraag, antwoord hangt af van je persoonlijke situatie.
Als hier enkele dagen of weken werk mee gemoeid is, levert dit per saldo inkomsten op. Dus verrekening als je een uitkering hebt, mogelijk minder huursubsidie en mogelijk een aanslag van de Belastingdienst. Uiteraard speelt dit alleen wanneer dit niet zwart werk is.

Als je overweegt om dit netjes en vaker te doen (wit en niet zwart) zou je kunnen overwegen om je als freelancer te vestigen voor deze werkzaamheden. Je krijgt dan bruto betaald, en je rekent zelf met de fiscus af door middels -aantoonbare- (on)kosten een zo laag mogelijk netto bedrag over te houden.
Andere optie is zwart met alle risico's.
Tussenoplossing: laat je niet in geld betalen maar met VVV cadeaubonnen of een pc naar keuze, en vraag om treinkaartjes en strippenkaarten die de opdrachtgever aan je verstrekt.
Het uurloon is afhankelijk van wit of zwart. Bij wit werk zou ik zeggen: je uurloon van je baas plus 20% omdat het in de vrije tijd gebeurt.

Het is dus een principiele vraag, voor een deel moet je zelf de keuze maken.

succes

math wenders

Hobby...kost altijd geld.
Is er niet iets wat je op computer gebied nog wil hebben.
Is meestal leuker om zoiets te vragen dan geld.
Tja € 500,- mag het toch wel opleveren. Er gaan snel een paar uren inzitten.
Je maakt een site laat het zien niet goed weer wijzigen weer laten zien weer niet goed weer wijzigen enz. enz.

En meestal vindt de gever een presentje leuker dan geld.

Bedankt ik heb hier wel even voldoende info aan.:thumb:

Schatting van het aantal uren speelt een rol, maar dat is voor zich denk ik, ik zou vooral met gezond verstand kijken naar de inhoud van de site en waarvoor het ingericht moet worden.
Dus wat zijn de doelen en dergelijke, is het privé of voor een bedrijf die er zijn geld mee moet verdienen.
O.k. nu moet ik ophouden want ik kan zelf helemaal geen degelijke site maken@met de hand:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan