• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kostprijs vermeerderen met lokale BTW

• Onderwerp starter Onderwerp starter a74
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

a74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2019
Hallo,
Ik zou graag jullie hulp willen inroepen voor het volgende excel-overzicht.
ik heb een berekende prijs die vermeerderd moet worden met het btw-tarief wat geldig is in dat land. Dit is steeds afhankelijk in welk land het product afgenomen is. Dit land kan ik uit een ander bestand herleiden, dus dat is het probleem niet. De berekende prijs van het afgenomen product in bv Duitsland moet met het Duitse 19%-tarief verhoogd worden, in Nederland met 21% ectetc. Maar het zijn dus inmiddels 28 mogelijkheden. Hoe krijg ik dat met een formule uitgerekend?Is het mogelijk om het juiste btw-percentage op te zoeken in een tabel met een formule?
Ik gebruik een lijst met alle btw-tarieven per Europees land in een apart tabblad.
Hoe zouden jullie dit oplossen? Ik kijk uit naar jullie antwoorden!
Alvast dank en groet!
Arjen

Bijlagen

ja, dit is top! dankjewel. Ik heb nog 1 stuk waar ik niet helemaal uit kom. Wil je mij daar ook bij helpen?
Als een product in hetzelfde land gebruikt is als waar het gemaakt is, dan kun je te maken hebben met btw-verleggen. Volgens mij kan dat ook met vert.zoeken (daarom tab verleggen), alleen zit er een als.dan vraag in. Hoe krijg ik dat vertaald in een formule?

Bijlagen

Goedemorgen,
ook dit ziet er goed! als.fout heb ik nog niet eerder gebruikt. Ik ga met deze formules wat proefbestandjes draaien. Dank tot zover en fijn weekend!
gr.Arjen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan