kotnet -> rotnet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ulrike

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2002
Hallo allemaal,

Ik zit op kot in Leuven en heb daar als internetverbinding een aansluiting bij kotnet (kabel).

Het probleem is dat Ludit (de instelling die alles omtrent kotnet zo'n beetje bundelt en controleert) downloadprogramma's en dingen zoals praten via micro op MSN blokkeert.
Nu, ik heb ontdekt dat er dingen zijn die niet geblokkeerd zijn, bv. yahoo messenger werkt volledig, (ook praten via micro werkt daar, terwijl het bij MSN messenger niet lukt).

Mijn vraag is nu: heeft er iemand een idee van welk muziekdownloadprogramma deze beveiliging zou kunnen omzeilen en/of ik deze beveiliging zelf zou kunnen omzeilen?
Programma's die het niet doen: kazaalite, imesh, soulseek (en bij kotnet zelf willen ze hierover aan mij geen info verschaffen, heb ook al gevraagd op een forum maar dit soort vragen zijn blijkbaar taboe :confused: )
Ik weet niet of ik hier over dit probleem mag praten, heb net de huisregels nog 'ns doorgenomen, maar ik weet niet of dit bij warez hoort of niet.
Dusja, als het verboden is, gelieve me het eventjes te laten weten, dan zal ik m'n thread direct deleten.

info over de aansluiting:
http://www.ludit.kuleuven.ac.be/

Dankjewel! :)

probeer eens limewire te downloaden vanaf limewire.com

helaas werkt ook limewire niet :(
is er geen manier om de blokkage te omzeilen ofzo?
Ik zou heel graag ook terug conversaties via MSN kunnen voeren via m'n microfoon, heb echter nog steeds geen idee hoe ik dit moet oplossen.

Heb je je weleens afgevraagd waarom ze zulke dingen afgeschermd hebben?

Het lijkt me niet dat ze dit voor niets doen.

Ik heb me het wel eens afgevraagd ja, maar heb nog altijd geen reden gevonden waarom ze het zouden gedaan hebben.

Als ze het praten via microfoon via MSN verbieden, waarom laten ze het dan wel toe via Yahoo?
En wat is er mis met praten via microfoon? Dit is bij mijn weten niet schadelijker dan surfen of gewoon praten op yahoo of MSN?

En over het downloaden.. ik weet dat er ook hier bepaalde programma's zijn die wel toegelaten worden, maar niemand kan of wil het zeggen.

Maar dan nog.. virussen verspreiden, blokkages, hacking etc. kan op nog andere manieren gebeuren dan via downloaden dacht ik zo. :confused:

Dus tja, een fatsoenlijke reden zie ik er niet in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan