Koude start problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avilia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2009
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer. Wanneer ik de computer koud opstart (dus dat hij een tijdje heeft uitgestaan), dan bevriest de computer een paar minuten na het opstarten. Het enige waar de computer dan nog op reageert is de powerknop op de pc. Wanneer ik dan de computer weer aanzet heb ik nergens last meer van.

Dit probleem speelt ook na een fabrieksrestore en doet zich ook voor als ik de computer laat staan op het inlogscherm. De hardwarecheck tool van de fabrikant geeft geen probleem weer (maar dan kan zijn omdat ik die alleen de tweede keer kan uitvoeren). Het is geen onoverkomelijk probleem, maar wel behoorlijk vervelend.

Heeft iemand hier enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dat kan oplossen?

De PC heeft een Core i7 920, 6GB RAM, GT250 videokaart en gebruik Windows Vista Home Premium 64bit

Met vriendelijke groet,

Avilia

net als de eerder gegeven opties, voeding is niet jofel meer of te zwak.

Bedankt voor de reacties.

Nee, ik had dit probleem niet direct. Ik had vroeger wel soortgelijke problemen bij het afsluiten van de pc en het gebruiken van de slaapstand, maar die stopten plotseling.

Ik heb zelf niet zoveel verstand van voedingen. Ik weet dat er in mijn huidige PC een 460W voeding zit. Betekent dit dat ik er ook een 460W voeding voor in de plaats moet zetten of kan/moet dit juist hoger? Zou het trouwens ook een probleem kunnen zijn van de voedingskabel of de stekkerbox, of denken jullie dat dit toch echt de voeding zelf moet zijn?

Avilia

Het is echt de voeding!

Neem een voeding van minimaal 550W en van een A-merk, dus geen troep als Trust, Sweex, X-Gear, Qteq etc.

Welk merk is je huidige voeding?

Ik heb even gekeken en de voeding is van het merk AcBel (model API5PC57)
Wat zijn de A-merken op het gebied van voedingen?

Okee, bedankt voor de tips.
Ik ga proberen de voeding te vervangen door een voeding van een van de A-Merken uit het lijstje van tenminste 550W.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan