KPN ADSL Draadloos installeren?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Hallo!

Ik ben bezig met het installeren van ADSL van Hetnet (KPN). Ik heb een draadloze speedtouch (modem/router)

Het cdtje ben ik bezig te installeren, ik moet de USB Adapter er tijdens de installatie indoen, en vervolgens moet ik de registratieknop 2 sec indrukken, tot de groene en rode lampjes gaan knipperen. Wat niet gebeurt.

Hij kan dus geen verbinding vinden tussen de Adapter en het Modem.

Nu denk ik dat het probleem aan de computer ligt, omdat dat mij het enige mogelijke probleem lijkt.
Wat kunnen verdere boosdoeners zijn naast:

- virusscanner
- firewall in Win XP
- ....

Kan de geinstalleerd SP2 ook het probleem veroorzaken?

Ik hoop dat iemand anders dit probleem ook heeft gehad (en weten op te lossen) of misschien zijn er anderen met een Ideetje.

Alvast bedankt,

Alco

Hoi Alco,

Ik heb hetzelfde probleem gehad en na wat telefoontjes bleek dat het nooit de bedoeling kan zijn dat je die registratieknop moet indrukken.

KPN vertelde mij om de adaptor en de modem even naast elkaar te zetten en helemaal opnieuw te beginnen, de modem hoeft hiervoor niet op te telefoonlijn te zijn aangesloten omdat de uiteindelijke registratie pas later plaats vind, bij mij werkte dit en zoals KPN al had aangegeven als ze elkaar eenmaal hebben gevonden kun je de modem in een andere ruimte zetten.

Okee... Thnx Dave!

Ik zal het proberen... maar ik had het modem ook maar 4 meter van de adapter afstaan, dus zou het moeten lukken lijkt mij.

Ook ik heb er heen gebeld... maar zij dachten aan een software probleem.

Zijn er meer ideeen mbt de firewalls oid?

Bij mij was de afstand ook maar een meter of 4, heb je het intussen geprobeerd ?

Groetjes,

Dave.

Het is de 580, wat wordt er bedoelt met 'eea' ??

Ik ga er vanuit dat je al bepaalde usb gerelateerde software hebt geinstalleerd.Het is de normale gang van zaken dat je die eerst verwijderd.Maw een nieuwe installatie.

Ik heb dit probleem ook gehad bij een vriend van mij.

Het probleem is dat het MAC-adres van de USB adapter niet geregistreerd wordt door het modem.

Mijn oplossing destijds: 580 aansluiten via de ethernetpoort op je pc.
Vervolgens in het modem een beveiligings intstelling wijzigen (door in je browser http://10.0.0.138 in te typen).
Ga naar Draadloos en kies voor Beveiliging en dan Toegangscontrole.
Klik op Nieuw en geef een naam in. Vul vervolgens het MAC-adres van de USB-adapter in en zet de toestemming op Ja.
Kies Toepassen en sla alles op.

Als het goed is kun je nu opnieuw de installatie doen en herkent ie de USB adapter wanneer het installatieproces er om vraagt.

(Ik weet niet meer zeker hoe ik aan het MAC-adres ben gekomen. Het staat of op de onderkant van de adapter of ik heb de installatie geforceerd door laten gaan en vervolgens met ipconfig in DOS het MAC-adres achterhaald).

Succes!

Ik had dit probleem vandaag ook, keek daarom al eerder hier :), en surf nu mijn eerste adsl.

Waarmee ik verder kwam was:
- modem naast de usb adapter & los van de telefoon (als in eerdere tip :thumb: )
- installatieprogramma uitvoeren
- registratiebutton ingedrukt houden
- wachten tot het lampje rood wordt
- de knop ok in het installatieprogramma indrukken
- na even pakt ie 'm
- registratiebutton loslaten

Misschien moet dat vasthouden langer dat ie daarna oranje en groen wordt, de kleuren staan voor onveiligst, wep & wpa van wlan.

Er is ook dan ook nog een keer het invoeren van gebruikernaam en wachtwoord van kpn en/of een keer die van het modem (onderop speedtouch[hex] en wep/wpa [hex]) oid. Daar heb ik niet goed opgelet.

Ik had tijdelijk de firewall van de antivirus uitgezet, [stond een smurf (?) in de lijst van 10.0.0.138 naar 10.0.0.1]
Windows firewall gaf een waarschuwing, bij het 1e keer instaleren, na goedkeuring hiervan niet meer.

De instelling van de ingebouwde firewall lijkt me goed, poortscan ziet geen enkele poort.

Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan