KPN ADSL Modem ST580 PSTN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Heb momenteel een USB modem voor ADSL waarop alleen 1 PC aangesloten kan worden.

Wil binnenkort wat meer computers verbinden met internet en wil daarom een nieuw modem aanschaffen, zodat nog een 2e desktop (via draden) en laptop (draadloos) aangesloten kunnen worden.

Ik zag op de KPN site een ADSL Modem type ST580 PSTN.

Heeft iemand hiermee ervaring en bevalt het? Of zijn er betere aankopen mogelijk.

Modem mag overigens best wat kosten; hoeft niet supergoedkoop te zijn.

Praktisch punt: werkt iedere PMCIA netwerkkaart (voor mijn laptop) met een willekeurig draadloos modem, of moet ik ergens op letten?

Je hoeft helemaal geen nieuwe modem aan te schaffen hoor. Om meer pcs op het modem aan te sluiten kun je al volstaan met een simpele hub. Maar in jouw geval, omdat je een pc ook draadloos wilt kun je ook ervoor kiezen een accesspoint te nemen. Deze sluit je op je huidige modem aan en hier zitten meerdere poorten in, plus een wireless poort..

Gewoon op zoek gaan naar een ADSL modem met ingebouwde (draadloze) router.

Er bestaan nog maar een paar routers die aangesloten kunnen worden op een USBmodem. (Draytek) Echt stabiel werkt dit niet.
En aan een USB hub voor een USB modem heb je totaal niets.

Als ik me niet vergis is dit de Speedtouch 580 met ingebouwde switch ?
Als dit zo is,dan praten we over een v/d nieuwste produkten in de lijn van Alcatel.Er zijn nog wel wat kinderziektes,maar die zijn er meestal wel met dit soort nieuwe producten.
De 570 is ook zonder meer goed.Nadeel hiervan is dat je geen ingebouwde switch hebt,maar ok.

Feit is dat je je usb modem in de kast kunt stoppen.

Verder zou je even na moeten denken omtrent compatibiliteit van idd je netwerkkaart,het bereik,beveiliging en eventuele stoorzender.

Kijk anders eens even op www.wifishop.nl en als er nog vragen zijn,dan horen we dat wel.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan