Kpn Digitenne of CanalDigitaal(satteliet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost073

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo, ik las op een forum dat je op een grote LCD(heb een 37inch) beter CanalDigitaal dan KPN Digitenne kunt hebben, nou heb ik al Digitenne maar er werd gezegd dat Digitenne geen HD kwaliteit kan leveren, en CanalDigitaal wel. Het zou wel kunnen kloppen aangezien het Digitenne beeld op mijn LCD vrij slecht is bij bijv. een voetbalwedstrijd. normale programmas gaan wel goed maar zodra het snellere beelden zijn is het niks.

Heeft iemand een wat beter advies voor me?

Je kunt altijd beter een digitaal kabelsignaal nemen dan Digitenne, maar hoe groter het scherm, hoe eerder je het verschil ziet. Wat wel belangrijk is, is dat je een decoder of settopbox neemt met een HDMI uitgang. Alleen dan (en als de TV een HDMI-ingang heeft) kun je de kwaliteit van een digitaal kabelsignaal ook echt benutten. Goedkopere settopboxen hebben alleen een coaxiale antenne uitgang. Daarmee wordt het signaal nog steeds analoog en interlaced verstuurd. HDMI verzendt progressive digitaal beeld en digitaal geluid.

okee dus als ik een digitale ontvanger koop met een hdmi uitgang dan heb ik met digitenne ook haarscherp beeld? ik heb 4 hdmi ingangen op mijn tv.

Hoi !

Bij Digitenne maakt het veel uit waar/hoe je woont.

Bijv. aan een drukke verkeersweg is het vaak heel matig; ik woon in een flat met vrij uitzicht en heb dus echt prima beeld.

Uiteraard is een HDMI-kabel tussen decoder en TV zeker aan te bevelen.

Greetz,

Harry.

dan moet ik dus een nieuwe digitale ontvanger kopen want op de standaard tuner van digitenne zit een scart kabel..

Via HDMI is Digitenne redelijk, het licht idd aan je locatie, en hoeveel stoorsignalen er zijn. Maar digitale kabel en satelliet zijn ongeveer 10x zo goed (in bandbreedte gerekend).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan