kpn dongle met franse simkaart ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
weet iemand of je een KPN-dongle in Frankrijk kan voorzien met een lokale simkaart en dan daarmee kan internetten (3G)?
bepaalde providers ??

(de achterliggende vraag is eigenlijk of de kpn dongle simlockvrij is of niet; kpn is erg vaag met haar antwoord)

Wij willen met de vakantie naar het buitenland onze laptop meenemen. We willen dan ook kunnen internetten, maar we willen niet afhankelijk zijn van een WiFi-omgeving. Is dan een simlockvrije Dongel een optie? Zodat we in het desbetreffende land daarvoor een prepaid sim kunnen kopen?
Ja, dat is precies de goede truc! Maar wel even opletten, want u wilt dan gebruik maken van een 'internet only'-abonnement. Dus graag zonder bellen... Wel even opgelet, want sommige internetaanbieders in het buitenland eisen een eigen merk en type Dongel, dus dat moet u dan ook even checken in de telecomwinkel van dienst. Ga als eerste naar de telecomwinkel van de grootste telecomprovider in dat land. Is misschien een ietsje duurder, maar in het buitenland wilt u – als buitenlander – natuurlijk niet gaan experimenteren.

Laatst bewerkt:

Beste Amorlaura; dank voor je reactie, maar je beantwoordt mijn vragen niet:

1. kan het met mijn kpn-dongle (type MF190)? (ivbm simlocks en zo)
2. welke provider kan ik in Frankrijk het beste gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan