KPN download gecapt op 40kb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frozone

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
175
Ik heb sinds vandaag mijn computer aangesloten op de experia box van KPN. Met internet en bellen van kpn. De box was al geinstalleerd en ik heb internet verkregen via een lan kabeltje naar mijn pc. Deze deed het zonder iets in te stellen en maakte automatisch een nieuw netwerk aan. Hartstikke mooi.
Maar als ik iets download, en ik merk het ook aan het surfen dan komt de download nooit hoger dan 40kb/s. Net of het gecapt wordt. bij verschillende servers geprobeerd. Nu heb ik ook gemakkelijk mijn ipod aan gesloten via de wifi, lukte allemaal in 1 keer. Dus ik denk doe ik is een speedtest. Speedtest gedaan, op de ipod ook.

op de pc maar 0.3 mbit download.
en op mijn ipod rond de 0.26 mbit download.

Iemand enig idee hoe ik de snelheid op kan hogen naar wat het normaal is ?

want met 4mbit of met 8mbit zou je toch zowiezo boven de 40kb/s kunnen downloaden?

Ik draai op windows 7 64bit

Edit:
Waarom staat er trouwens geen KPN ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens een speedtest in de veilige modus. Ik had ook een dergelijk probleem. 60Mb bij UPC. In de veilige modus 58 Mb. In de 'normale' modus maar ca. 15 Mb. Ik kwam er achter dat MBAM (antispyware), dat op de achtergrond meedraaide, de boosdoener was. Dus zou het het in jouw geval ook kunnen zijn dat antivirus programma's e.d. de snelheid zeer nadelig beïnvloeden.
 

Bijlagen

  • Speedtest net 2009-12-16_072704.jpg
    Speedtest net 2009-12-16_072704.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Planet Internet is hetzelfde als KPN.

Je snelheid is wel erg langzaam. Als je (erg) ver van een wijkcentrale woont, dan zou dit wel kunnen.

Ik denk dat je het beste even kunt bellen met KPN. Hun kunnen dan een lijnmeting doen en meer duidelijkheid geven wat er mis gaat.

Met bellen via de Experiabox heb je geen problemen?
 
Bellen is geen probleem. net een laptop aan gesloten (XP) en die was net zo traag :confused:

Ik ga morgen even bellen
 
Hoe bedoel je ?

Dit is gewoon een experia box die we bij het internet kregen, speedtouch 780 ofzo. Ons abbonoment is 3mb, maar zowiezo sneller dan nu.
 
Even inloggen in je modem en kijken wat er down en upstream staat en dat even posten.
 
Oh op die fiets

Verbindingscontrole gedaan via de speedtouch. Niks aan de hand

Afstand tot centrale is 2000 meter

Op de modem
DSL verbinding
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 517 / 4.100

speedtest.nl
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 39.9 KByte/sec
(=319 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 47.9 KByte/sec
(=383 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 573.0 Conn/min

Nog een keer speedtest.net


ik hoop dat dit voldoende info is
 
Laatst bewerkt:
Ok,en wat zijn de resultaten als je op de site van BBNed eens 100 of 1000 mb gaat downloaden ?
 
Eindelijk opgelost, de modem stond nog op SLIM Bellen ingesteld te zijn, na veel bellen is ook dit eindelijk goedgezet.

Een 3,7 MB down van de 4 ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan