KPN Experia box V8 vraagt om WEP

Status
Niet open voor verdere reacties.

leukme05

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo,

Ik heb net mijn laptop een upgrade gegeven van vista naar win7 (professional). Daarna probeerde ik met mijn Experia box V8 van KPN te connecten maar dit wil niet hij vraagt eerst om de code die ik vervolgens invoer dan zegt hij dat de codes niet overeen komen. Als ik dat mijn muis over het netwerk beweeg waar ik mee wil connecten (de Experia Box) dan staat er beveiligings type: WEP terwijl het modem op WPA2/WPA is geconfigureerd. Gaat hier iets mis?

Alvast bedankt voor uw help.

Met vriendelijke groet,
Sander

Weet je zeker dat dat jouw netwerk is? Het kan een netwerk van de buren zijn.
Controleer de naam van het netwerk nog eens om te zien of je echt de juiste hebt.

Even bekabeld verbinding maken tussen pc en router. Dan inloggen en je gegevens bekijken/aanpassen...

@killermenace

Nee het is zeker mijn eigen netwerk er zit ergens een fout

@snijworst

Heb ik al gedaan volgens de gegevens is het modem beveiligd met WPA2/WPA en de pc geeft aan dat het modem beveiligd zou zijn met WEP en vervolgens zegt hij dat het wachtwoord fout is.

netwerkcentrum->draadloze netwerken beheren. Gooi daar even je verbinding weg en probeer opnieuw..

netwerken beheren.jpg

Laatst bewerkt:
(Aansluitend op snijworst) en evt. maak je daar ook meteen de verbinding (weer opnieuw) aan, met meteen de juiste instellingen (wachtwoord, encryptie-soort etc.). Dat is dus een handmatige actie, maar je hebt wel 100% controle.

Tijs.

Heb je de WPS-knop al geprobeerd?
*er vanuit gaat dat Experiabox die heeft*

@snijworst

Netwerk verwijder al eerder geprobeerd werkte ook niet.
WPS heeft hij en dan haalt hij de geconfigureerde WPA2 key op en die probeerd hij waardoor het zelfde nog steeds gebeurd omdat hij om een WEP vraagt die niet geconfigureerd is.

@dnties

Ook al eerder geprobeerd. Vond deze manier op de microsoft site maar ook die werkt niet.

Het is iets heel vreemds ik denk zelf dat er ergens iets mis zit in het bestuuringssysteem of in de verbinding tussen modem en laptop.

Alvast bedankt voor de hulp zover

a. Heb je vóórdat je Windows 7 had met hetzelfde wifi netwerk (incl. WPA2-PSK instelling) contact gehad vanaf dezelfde wifi adapter?
b. Heb je de driver voor de wifi adapter mee-geupgrade met Vista of opnieuw geïnstalleerd? En waar had je die vandaan gehaald?
c. Mogelijk kun je in het tabblad Geavanceerd na dubbelklikken op de wifi adapter in Apparaatbeheer even nakijken of daar misschien wat in te stellen is zodat het wel gaat werken.
d. Welke wifi adapter gaat het eigenlijk over? Kijk in Apparaatbeheer, onder Netwerkadapters.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan