KPN Experia Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenCarree

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2011
Ik heb sinds een paar dagen een KPN Router en nu wil ik graag GTA IV online spelen op mn PS3 alleen de PS3 geeft telkens aan: "your router/NAT is to strict". Nou weet ik dat je op je router moet inloggen alleen ik weet niet welk wachtwoord ik moet gebruiken, ik hoop dat jullie me kunnen helpen

mvg Jeroen Carree

Bedankt voor het snelle reageren en voor de link maar in die link gaan ze ervan uit dat je het wachtwoord al weet en die weet ik dus juist niet
admin werkt ook niet

Router resetten, dan wordt het wachtwoord ook weer naar fabriekinstelling terug gezet.

Router resetten ? wat gebeurt er dan en wat moet ik dan allemaal weer opnieuw doen?
Ik ben echt heel slecht met computers snap je

Theoretisch zou KPN er een configuratie-wachtwoord op gezet kunnen hebben. Kijk in de documentatie die KPN geleverd heeft na of dat het geval is. Standaard heeft de routermodem géén wachtwoord of gebruikersnaam om veranderingen te kunnen doen.

Verder is de officiële handleiding hier te downloaden. Wellicht moet je de routermodem terugzetten naar fabriekswaarden om erop te kunnen inloggen. Kijk daarvoor op pagina's 87 en 88 (let op: Je eerdere (draadloze) instellingen gaan verloren).

Succes,

Tijs.

Bedankt Tijs het wachtwoord was er inderdaad niet, ik ben nu dus in de router, wat moet ik nu doen om ervoor te zorgen dat ik GTA IV kan spelen ?

bedankt voor de link Crash maar die link lijkt totaal niet op wat ik krijg als ik ingelogd ben
dus ik wacht weer op jullie help
tot nu toe zijn jullie top :thumb:

Jeroen

Misschien heeft KPN lopen wroeten in de firmware, en zijn dan wellicht niet alle opties beschikbaar die in een 'af fabriek' versie van de routermodem wél beschikbaar zijn.

Overigens lijkt de informatie in de link van Crash mij wel geldig, maar dat is gebaseerd op andere Thomson/Speedtouch routermodems die ik tot heden in mijn handen heb gehad waar portforwarding/NAT issues speelden.

Ik kan je niet helpen verder, want ik heb zelf niet zo'n Experiabox. Hopelijk reageert er nog iemand die zo'n zelfde model Experiabox in bezit heeft.

Wellicht gaat het bij jou niet om een Thomson TG789vn maar om een andere Thomson/Speedtouch (of misschien zelfs wel een Siemens Experiabox??) Kijk dat even goed na.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je hebt dus een Arcadyan KPN ExperiaBox?
Daar heb ik nog nooit van gehoord (en ook nog nooit gezien).

Handleidingen:
hier (voor de Analoge telefoonlijn-versie (PSTN)]
hier (voor de Digitale telefoonlijn-versie (ISDN)]

Wat mij verbaast is het volgende:
Witte KPN ExperiaBox (Arcadyan)
* Open de webinterface via http://192.168.2.254
* Voer de gebruikersnaam en wachtwoord in. Standaard is het gebruikersnaam 'KPN' en geen wachtwoord
LET OP!
Opent u de webinterface voor de eerste keer, dan moet er nieuw wachtwoord aangemaakt worden.

[...]

Jij beweert dat je zonder gebruikersnaam in de webinterface komt én geen nieuw wachtwoord hebt moeten instellen??

Graag nog eens goed nadenken of het inderdaad zo'n Arcadyan is... Open even de juiste handleiding zoals hierboven gelinkt, en kijk of de webinterface inderdaad overeenkomt met wat in de handleiding wordt beschreven.

Tijs.

Ja ik heb een Arcadyan KPN Experiabox
Mijn handleiding komt overeen met de PSTN versie
En wat jou verbaast begrijp ik wel maar als ik http://192.168.2.254 open dan staat de gebruikersnaam al ingevuld en ik dacht dat jij/u dat wel wist, overigens heb ik nooit beweert dat ik geen nieuw wachtwoord heb moeten instellen want dat is namelijk wel het geval.
Wat nu te doen ?

Kijk hier voor instructies hoe te portforwarden. Natuurlijk gaat het bij jou om andere poorten, maar het idee is hetzelfde.

Lijkt me overigens niet dat je de routermodem eerst naar fabriekswaarden hoeft terug te zetten, maar kan (in uiterste situatie) uitgeprobeerd worden, natuurlijk. Lijkt mij dat je vanaf stap 7 kunt gaan beginnen.

Poorten die je vlgs. www.portforward.com moet portforwarden voor GTA IV naar het IP-adres van de PS3 zijn:
5223 (UDP + TCP)
3478 (UDP + TCP)
3479 (UDP + TCP)
3658 (UDP + TCP)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk Tijs dit is goede informatie, ik snap veel tot dat er in de link staat
Stap 14: Het poortnummer wat je hebt ingevoerd in het spel, of de poort die je al hebt (in mijn geval 6112) voer in bij LAN-port en Public-port.
er staat dus 6112 in ZIJN geval maar wat moet ik doen in MIJN geval
jij geeft 4 verschillende getallen maar ik kan er maar 2 invoeren
dus...? ???

Jij moet 4x zo'n ADD actie doen, omdat je 4 geportforwarde poorten instelt. Dus (minstens) 4x de acties bij stap 13 en 14.

Is het niet mogelijk om in 1 ingang aan te geven dat die moet gelden voor UDP én TCP poorten, dan worden het er zelfs 8 (4x voor TCP poorten, 4x voor UDP poorten)

Dus:
Ingang 1: Poort 5223 naar poort 5223 op het LAN ip-adres van je PS3 (voor zowel TCP als UDP)
Ingang 2: Poort 3478 naar poort 3478 op het LAN ip-adres van je PS3 (voor zowel TCP als UDP)
Ingang 3: Poort 3479 naar poort 3479 op het LAN ip-adres van je PS3 (voor zowel TCP als UDP)
Ingang 4: Poort 3658 naar poort 3658 op het LAN ip-adres van je PC3 (voor zowel TCP als UDP)

Tijs.

Ik heb gedaan wat je zei en het ziet er nu zo uit
ay9ger.jpg

er staat dat ik nu het ip-adres en mac-adres moet zijn van mijn PS3 die zie je hier (de 3e)
4zupop.jpg

Dit zou voldoende moeten zijn toch ?

Ik zou even de PS3 aanzetten, en kijken of het ip-adres inderdaad 192.168.2.3 is.

De poortforwarding lijkt me in orde.

Tijs.

Tijs
het ip-adres is 192.168.2.3 en hij doet het nu
maar op het tweede plaatje dat ik stuurde staan 4 ip-adressen (van mijn pc, de pc van me pa,mijn ps3 en mijn broertje's ps3)
maar nu ik weer inlog staan alleen de ip-adressen van mijn pc en die van me pa er nog.

Ook probeer ik nu mijn broertjes ps3 in de router te zetten maar als ik dan ga portforwarden met mijn broertjes ps3 ip-adres en die codes weer probeer in te vullen komt er een foutmelding met: Conflict Setting between 1 and 5

heb jij een oplossing ?

Je kunt dezelfde poorten niet 2x portforwarden op/vanaf dezelfde router, vandaar dat conflict. Je hebt per slot maar 1 publiek (="Internet") ip-adres per abonnement.

Je kunt dus niet vanaf 1 Internet-verbinding met beide PS3's tegelijk online gaan: Je zult per keer de portforwarding moeten aanpassen aan de PS3 die op dat moment dat GTA wil gaan doen.

Dat je de PS3 niet ziet in de router is omdat die (naar ik aanneem) óf uitstaat óf (door jou) een vast ip-adres gekregen heeft, en dus (in beide gevallen) geen ip-adres heeft aangevraagd aan de router.

Graag je ticket op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ooh oke dat is geen probleem denk ik want ik speel vaak fifa en alleen me broertje speelt GTA

Ik zal zo m'n ticket op opgelost zetten ik zou alleen nog graag willen weten hoe jij wist welke ports je moest portforwarden want dan kan ik dat voortaan zelf opzoeken met andere spellen

Jeroen

Had ik al aangegeven: via www.portforward.com
Daar een router kiezen en dan kijken bij in dit geval): PS3 Grand Theft Auto IV
Voorbeeld (voor GTA IV op PS3): deze link

Graag de ticket nu afsluiten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan