KPN experia en acer

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Vriendin van mij kan met haar laptop (Acer Aspire 5520G met vista) zonder problemen op het onbeveiligde draadloze netwerk van de buren. Het lukt alleen niet om de laptop op haar beveiligde draadloze netwerk aan te sluiten. Ze heeft KPN-experia en een ST7801 WL kastje. SSID en WPA-PSK tig keer gecontroleerd, maar geen succes. Hij wil niet verbinden. Er komt een melding over adaters die wel/niet door KPN ondersteund worden. Ze heeft een PC die kan wel op haar eigen draadloze netwerk en daar zit helemaal geen kaart voor draadloos in, wel een usb-adapter. Moet vriendin nu voor laptop ook zo'n usb-adapter kopen, da's toch eigenlijk maf met een nog redelijk recente laptop of kan ze 't op de een of andere manier wel werkend krijgen?
Alvast bedankt, Nora.

Gebruik je een kpn cd ?? Probeer eens zonder cd

Klik op start -> en dan verbinden,

Succes

Ik heb 't zowel met als zonder de KPN CD geprobeerd. Beide manieren mislukt om te verbinden.

Er komt een melding over adaters die wel/niet door KPN ondersteund worden. Ze heeft een PC die kan wel op haar eigen draadloze netwerk en daar zit helemaal geen kaart voor draadloos in, wel een usb-adapter.

Wellicht is het handig als we de exacte melding weten.

Wat is die exacte melding dus?
En die PC met USB adapter: Is dat ook een VISTA PC?
Is die laptop nieuw en heeft die al wel eens verbinding gehad?

Wellicht staat MAC filtering aan in de router en kan de laptop daardoor geen connectie maken. Wellicht staan de DHCP settings fout.... Er zijn best wel wat mogelijke oorzaken. Zonder verdere info weet ik alleen niet in welke richting ik zou moeten zoeken.

Resetten al geprobeerd, hielp niet.
De PC heeft XP SP3.
Ik heb geen exacte foutmelding anders dan: verbinding maken mislukt of kan geen verbinding maken. Vervolgens een verhaal van KPN dat men 3 adapters ondersteund en dat je die kunt kopen bij hun in de winkel. Vind ik een beetje raar, acer gebruikt 802.11b/g dus dat zou moeten werken en de usb-adapter die aan die PC hangt is ook niet een van de drie door KPN vermeldde adapters.
De laptop heeft tot nu toe altijd met een kabeltje verbinding gemaakt met het internet. Draadloos niet behalve dan via de buren. Ik lees op sommige sites dat acer aspire 5520 geen WPA aankan. Op de site van acer kan ik daar helaas niets over terugvinden.
Ik zal in de router zoeken of mac-filtering aan staat. DHCP ben ik niet zo in thuis. Ik kan proberen de hele boel op WEP te zetten, kijken of dat werkt. Of ik kan die usb-adapter in de laptop stoppen en kijken of er dan contact is. Ben een beetje huiverig dat ik straks ook de instellingen van de PC om zeep help en dan is vriendin vast niet blij met mij.
Bedankt allemaal en wie nog tips heeft, graag ...
Nora

Tenzij de ACER heel oud is kan ik me nauwelijks voorstellen dat hij geen WPA ondersteund. WEP is in een paar minuten te kraken en WPA of beter nog WPA2 is tegenwoordig de standaard.

De MAC filtering en/of de DHCP settings zijn mijn gok in dit geval. De test met de USB adapter kun je best uitvoeren. Dan weet je in ieder geval of dat wel werkt.

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn bij de MAC filtering instellingen.

Met de usb-adapter kan de laptop (met WPA) verbinden met het internet. Zonder die usb-adapter lukt 't me niet. Dus voor nu is het internetten met adapter. Mac filtering kon ik nergens vinden. Er was wel een vraag over meerdere aansluitingen oid en dat stond gewoon op toestaan.
Bedankt, Nora

Bij mijn Experia box (maar dat is een ander type) is hij na inloggen op de box zelf terug te vinden onder Advanced Settings -> Wireless Network -> Allowed clients

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan