KPN experiabox + 2 routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

davoezzz

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Beste,

Ik heb thuis de volgende situatie:

Beneden: Experiabox van KPN met Glasvezel.
Boven: ICIDU NI-707533 Router
Tuin: Netgear WNR-2200

Nu heb ik het volgende probleem. Ik wil dat wanneer ik op welke router dan ook verbonden ben, deze apparaten allemaal met elkaar kunnen communiceren. De experiabox geeft zelf 192.168.2.*** af. De router boven geeft 192.168.1.*** af en in de tuin 192.168.3.***.

Nu is het probleem dat wanneer ik op een van de andere routers buiten de experiabox zit, ik alles op de experiabox wel kan benaderen, maar niet andersom.
Het probleem is logisch, en ik begrijp ook waarom het niet werkt, alleen hoe los ik dit op? Op de experiabox kan je niks veranderen qua ip adressering. Op de beide andere routers is alles qua subnet, gateway en ip adressering te veranderen.

Iemand enig idee?

Mvg,

DaVoezzz

Wil je van alle routers 1 netwerk maken? Dus zorgen dat je van alle routers een adres krijgt in de range van de Experiabox (ga er van uit dat deze met het internet verbonden is)
Dus van alle routers krijg je een 192.168.2.*** adres?

Dat is inderdaad wat ik wil. En ik heb dhcp uitzetten al geprobeerd, maar dat werkt niet..

Correct Dhcp moet uit staan. Echter moeten de kabels die van de Experia naar de router loopt niet in de WAN poort! Ik denk dat je je daarin hebt vergist. De kabel die van de Experia naar de router loopt moet in een normale poort.

Maar deze routers moeten tevens ook een draadloos signaal afgeven, werkt dit ook wanneer deze routers niet gekoppeld zijn via de wan poort?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan