KPN experiabox en mijn netwerkschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copyright

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Berichten
85
Ik had een KPN experiabox SpeedTouch 780WL die is helaas kapot gegaan en daarvoor in de plaats kreeg ik van KPN een KPN experiabox TG787. Nu heb ik een netwerkschijf in mijn netwerk hangen en kon ik die simpel beschikbaar maken voor al mijn PC's die aangesloten waren op de KPN experiabox door gewoon in de router een gebruikersgroep op te geven.

Nu bij mijn nieuwe KPN experiabox heb ik GEEN IDEE waar ik dat moet doen. En als ik het niet meer hoef te doen hoe zorg ik er dan voor dat ik mijn netwerkschijf weer beschikbaar krijg?

Wie o wie kan mij helpen?
 
In deze handleiding wordt vanaf pagina 30 ingegaan op waar jij het over had. Zie dat alleen FAT32 geformatteerde schijven gebruikt kunnen worden (er is dus een beperking van max. 4 GB / bestand; geen NTFS partities mogelijk).
Vanaf pagina 35 wordt uitgelegd hoe je de toegangsrechten kunt beperken, maar dat is niet o.b.v. gebruikersnaam; 2 mappen worden voor iedereen gedeeld (Media en Shared). Zie op pagina 38 dat mappen die gedeeld worden met FTP met slechts 1 gebruikersnaam + password beveiligd kunnen worden.

Even samenvattend:
1. Alleen FAT32 partities worden ondersteund
2. Echt onderscheid maken wie wat mag benaderen (en evt. bestanden/mappen wissen, bestanden/mappen toevoegen etc.) is niet mogelijk. Enige vorm van beveiliging die mogelijk is is op FTP-niveau (maar ook daar heb je maar 1 gebruikersnaam; echte fijnmazige beveiliging is niet mogelijk).

Overigens stelt KPN zelf ook een handleiding beschikbaar voor je apparaat, namelijk deze
Hierin staat dat aanpassingen van de instellingen van jouw soort experiabox gedaan moeten worden via http://192.168.2.254, maar hier blijkt dat het ook http://192.168.2.1 kan zijn. Standaard wachtwoord is vlgs. de laatste link: admin

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oplossing

Ik heb mijn NAS een dynamisch IP adres gegeven inplaats van een statisch adres. Dit bleek de oplossing voor mij te zijn.
 
@Copyright: Met het teruglezen van mijn eerdere antwoord zie ik dat ik daar eigenlijk geen antwoord geef op je vraag. Ik interpreteerde je vraag als hoe een USB-schijf via de Experiabox beschikbaar te stellen, maar jij hebt een netwerkschijf met eigen ethernet aansluiting. Had ik beter gelezen, dan had ik waarschijnlijk je de suggestie kunnen doen die je nu zelf als oplossing gevonden hebt. Sorry daarvoor.

Mooi dat je het probleem hebt kunnen oplossen, bedankt voor de heldere terugmelding. :thumb:

Tijs.
 
@Copyright: Had ik beter gelezen, dan had ik waarschijnlijk je de suggestie kunnen doen die je nu zelf als oplossing gevonden hebt. Sorry daarvoor.

Mooi dat je het probleem hebt kunnen oplossen, bedankt voor de heldere terugmelding. :thumb:

Tijs.

Kan gebeuren :D.
 
ik weet niet of deze vraag nog geldig is maar ik zit met een soortgelijk probleem: ik wil graag mijn computer toevoegen aan de apparaatlijst in mij experiabox. ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat moet doen.. suggesties?
 
Uit onze voorwaarden:

'Breek niet in' in andermans vraag, heb je een soortgelijk probleem, stel zelf een nieuwe vraag.

Graag je eigen vraag stellen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan