KPN Expiria BOX met Switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

dodebeer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Beste helpmij gebruikers,

Ik had een vraag,

Ik had een Speedtouch 510 met 3 computers eraan en 1 kabel naar boven toe die ging in een Edimax 8 ports switch met nog 2 computers eraan verbonden. Dit werkte probleem loos. Sinds kort het ik nu een KPN expiria box internet + bellen en wou het gewoon weer het zelfde aansluiten.

Alleen me switch doet het nu niet meer Hij ziet wel dat hij verbonden is want dan gaan de lampjes knipperen maar dan gaat hij na 30 sec uit en dan blijft hij 10 sec uit en dan weer 30- sec aan, terwijl als ik de kabel rechtstreeks in een computer doe doet hij het wel. :confused:

Het is nu een Straight kabel maar heb ook al Cross geprobeerd maar tervergeefs,

Zouden jullie mij kunnen helpen.

Mij dank is groot.

:thumb:

Laatst bewerkt:
je kan toch direct zonder extra hub/switch zo al 4 computers aansluiten op de experia box.
heb hem er net ook tussen gehangen.
bij mij zitten er drie computers op plus nog een switch,met een gewone kabel,waarop nog eens twee p'c's zitten.werkt bij mij goed.

ik heb meer als vier computers vandaar de switch

maar het werkt nog niet :shocked:

ook probleem met experiabox en switch

dodebeer,

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem: een experiabox met op één van de poorten een sweex 8 poorts switch (sw008) Ik heb ook zowel een straight als een cross geprobeerd en ook bij mij doet de kabel het wél in de pc rechtstreeks. Dat knipperen doet mijn switch ook, maar alleen als ik er een crossed kabel in stop, bij een straight kabel brand hij gewoon. De sweex poorten hebben in principe geen crossed kabel nodig omdat elke poort als uplink poort gebruikt kan worden. Volgens mij moet het aan de experiabox liggen. Is bij jou het probleem al opgelost?

Als iemand hier een oplossing voor weet ben ik erg dankbaar! :thumb:

Experia en Switch

Hoi
Ik heb dezelfde problemen, maar volgens KPN kan het niet aan de experia liggen.
Heb alles geprobeert geloof ik, met DHCP, vast ip adressen, kabels getest, switch omgewisseld, niets werkt.
Ik zie de andere machine maar bij een echte benadering krijg ik een timout.
Ik kan wel vanaf alle machines het internet op maar via het netwerk van de ene naar de andere niet. Als ik de machines een vast ip adres geef en de switch niet aansluit op de experia werkt het gewoon, steek de experia kabel er in en het netwerkverkeer gaat onderuit.
Maar volgens KPN kan het niet aan de experia box liggen....
Wel dus!
Ik heb nu besloten te testen of het werkt als ik er een extra router tussen hang.
Ik heb ergens gelezen dat het signaal van de experia niet sterk genoeg zo zijn, in mijn geval is de afstand tussen de experia en de switch zo'n 25 meter (zou geen probleem mogen zijn)..
Maar ja...

Benaderen jullie de andere computers met de computernaam of op IP adres?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan