KPN Gigaset sx555 WLAN dls blokkeerd poorten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo Helpmij,

Ik moet een paar poorten open zetten in de router. dit heb ik gedaan via Advanced settings -> Address Translation (NAT) -> Port Forwarding.
Poort 3389 ( remote desktop ) opengezet deze getest met een poort tester en staat open.
Alle overige poorten die ik openzet, zoals 9001 of 30000 of welke dan ook gaat niet open. Verschillende poort testers geprobeerd sommige geven aan dat 3389 niet open is, maar andere die wel aangeven dat die openstaat geven aan dat de rest niet open staat.

Blokkeert kpn of de router gewoon deze poorten? heb namelijk de firewalls niet aanstaan, om dat dit problemen kan opleveren.
Iemand dezelfde router of genoeg ervaring om te weten waar het probleem zit?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Portforwarding werkt (getest bijv. via http://www.canyouseeme.org ) als:
a. De portforwarding in orde is in de router (dus naar de juiste ip-adressen, de juiste poorten en de juiste poorttypes (UDP of TCP of beiden) aangegeven.
b. De firewall in de router geen roet in het eten gooit
c. De firewall in de 'server'(-pc) geen roet in het eten gooit
d. Het programma waarvoor geportforward wordt ook actief is op het moment van testen

Ik verwacht een probleem met d.: De RDP / Extern bureaublad dienst (poort 3389) staat automatisch aan in Windows (zodra je het daar had aangezet), vandaar dat de test slaagt.
Echter, voor poorten 9001 of 30000 moet wel de 'dienst' (of apparaat) die je wilt laten bereiken via portforwarding specifiek aan staan. Is dat niet het geval, dan faalt de test, ook al is er geen a.,b. of c. probleem!

Kijk maar of het probleem daarmee te maken heeft.

Tijs.

ter verbetering: Gigaset sx552 WLAN dls is een apparaat van siemens KPN is de provider,
ik vind op google meer van deze problemen met dit apparaat het programma waarvoor ik de poorten openzet werkt niet en geeft aan: Could not setup mus socket. Dat betekend dat de poort niet openstaat, getest met poort tester en inderdaad poort staat niet open.
Daaronder geeft het programma aan: het aangevraagde adres is niet geldig in de context van het adres.
de canyouseeme.org geeft aan: conection refused

bedankt voor je hulp
Martijn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan