Kpn hoofdverbinding doorverbonden & ADSL?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Op dit moment hebben wij kabelinternet, maar ik ben hier verre van tevreden over. Niet supersnel, wel een hoop storingen en te duur (voor het zelfde geld heb je adsl met 20mbps).
Wij hebben alleen het volgende probleem:

De kpn telefoonlijn (die er al heel lang ligt) komt binnen halverwege onze woonkamer. Daar vandaan is deze doorverbonden naar boven en naar elders in onze woonkamer. De aansluiting is daarna zelf achter een muur verdwenen (al voor het internet-tijdperk is dit gebeurd).
Nu is dus de vraag of de aansluiting perfect is doorverbonden wat betreft ADSL.

Heeft iemand hier wat kennis over?

Ik weet bijv van kennissen dat deze hun ADSL niet tegelijk kunnen gebruiken met hun telefoon, omdat hun kpn-lijn slecht is doorverbonden.

Aanvullende vraag: Stel dat ik adsl neem: Zouden adsl-providers moeilijk doen als ik het abonnement toch afzeg indien het uiteindelijk niet goed werkt? (vooral ook gezien de aansluitkosten en dergelijke)

voor ADSL moet de ADSL aansluiting zo dicht mogelijk bij de kpn aansluiting worden bevestigt, dus op het punt midden in de kamer. Je kunt misschien even op internet kijken hoe zo'n aansluiting eruit ziet. Ik verwacht eigelijk geen problemen met je aansluiting. Ik heb ook wel eens van mensen gehoord met een storende telefoon samen met ADSL maar dan was het verdeel kasje stuk.

Ik denk wel dat de ADSLprovider problemen heeft als je een abvonnement afsluit en na een maand zegt dat het niet werkt en dat je er dan afwil.

Erik

Geplaatst door compres
voor ADSL moet de ADSL aansluiting zo dicht mogelijk bij de kpn aansluiting worden bevestigt, dus op het punt midden in de kamer.

Die is dus achter de muur verdwenen.

Vanuit dat punt achter de muur loopt een kabel naar een andere plek in de woonkamer, waar de telefoon op aangesloten zit. Welke/hoeveel kabels moeten hier zitten?
Maakt het uit dat het orgineel vertakt is naar 2 punten in het huis?

en toen kwam de vraag zijn alle draadjes doorverbonden.
dus ook de witte en de oranje draad.
Er zijn adsl aansluitingen die namelijk via wit en oranje binnen komen.
Maar bbned kan via rood en blauw.
aansluiting achter de muur en van daaruit verbonden naar boven en naar ergens anders.
Ben bang dat je dan toch de muur moet slopen.
adsl moet het eerste zijn wat aangesloten is daarnaa pas telefoon ergens anders naar toe.

Geplaatst door puppie
en toen kwam de vraag zijn alle draadjes doorverbonden.
dus ook de witte en de oranje draad.
Er zijn adsl aansluitingen die namelijk via wit en oranje binnen komen.
Maar bbned kan via rood en blauw.
aansluiting achter de muur en van daaruit verbonden naar boven en naar ergens anders.
Ben bang dat je dan toch de muur moet slopen.
adsl moet het eerste zijn wat aangesloten is daarnaa pas telefoon ergens anders naar toe.

Kijk, das nuttige info.
Even samenvatten:
Om het te laten werken moet er in de huidige doorverbinding ook de witte en oranje kabel aangesloten zijn. (volgens mij zitten er 4 kabels aangesloten)
Er mag geen splitsing in de lijn worden aangebracht, voor de adsl-splitter er tussen is gezet.

Zou het dan nog uitmaken of die telefoon al dan niet wordt gebruikt:

zo dus:
KPN - aansl 1
- aansl 2

Op aansluiting 2 zit dan helemaal niets.
Op aansluiting 1 komt de adsl-splitter en telefoon.

Zou dat kunnen werken, mits alle draden zijn aangesloten? Of is alleen al het feit dat aansluiting 2 bestaat al genoeg reden om problemen te veroorzaken?

zo moet het worden

kpn aansluiting
splitter
vanaf de splitter 1 kant naar adsl
andere kant naar de telefoon

splitter heet 1 ingaande kant (kpn)
en 2 uitgaande kanten(1 adsl +1 telefoon)
en wat je achter die telefoon aansluit maakt niet uit.

Das dus niet mogelijk :(
Dus zit ik vast aan chello :mad:

Overigens zat op de aansluiting alleen de rode, blauwe en oranje aangesloten. Waarbij de blauwe op de een of andere duistere reden (voor mij) aan de oranje is vastgemaakt.

Ik hrb gisteren wanadoo live box aangesloten met telefonie.
dit gaat via bbned en dan heb je maar twee draadjes nodig, wel het duurste pakket van 29 euro dacht ik.

Het punt waar de kpn bij jullie binnenkomt,zit daar het isra punt,je weet wel zo'n kastje of een andere vorm ?

Geplaatst door upsidaisy
Het punt waar de kpn bij jullie binnenkomt,zit daar het isra punt,je weet wel zo'n kastje of een andere vorm ?
Het is een oud huis en de aansluiting zit er al zo'n 15-20 jaar minimaal. Ik vraag me af of men toen al isra-punten had.
Maar het is in elk geval wel het punt waar de kabel het huis binnen komt.

dan is het waarschijnlijk een rond kokertje waar de kabel binnen komt.(kpn)

Het ligt anders.
De kabel komt toch in de meterkast binnen (tja ik was toen nog een klein kind, kon ik niet weten, mn ouders zijn a-technisch :p ) blijkt. Ergens onder het stof zie ik een kastje met daarop "PTT".

In dat kastje komt een dikke kabel binnen en gaat een smalle kabel weer uit. Die laatste gaat dus naar de woonkamer en daar vandaan naar die 2 nieuwere punten.

Ik kom dus weer een stapje verder, dankzij jullie (en zoeken op isra-punt)

en in die meterkast maakje dan de splitter.
probleem opgelost. :D

Als chello normaal zou werken was er geen enkel probleem. Maar de laatste weken hebben we steeds storingen. Het blijkt een probleem met de dns-servers te zijn, maar dat melden ze dus niet gewoon netjes.
Natuurlijk kunnen er problemen zijn die ze niet direct kunnen oplossen, maar meldt het gewoon, zodat gebruikers weten wat ze moeten doen.

En dat voor de absolute hoofdprijs en met vrij lage snelheden. Met downloaden kom ik zelden boven de 100 kb/s uit. Hooguit met pieken van enkele minuten.

Oja hoe kan ik nu het beste aan het werk gaan? Zo maar de telefoonkabel doorknippen om hem zo te splitten is 1 ding, maar daarna moet de telefoon wel weer werken.

Je krijgt een heel duidelijke handleiding bij je adsl pakket.
een monteur is echt niet nodig als je een klein beetje met een schroevendraaier en tang overweg kunt.
Als je het pakket hebt en het lukt niet dan laat het maar weten.
Dan kan ik nog wel een paar tips geven.

Oke, dat moet dan wel lukken!

Nu nog een goede aanbieder zoeken. Zo'n beetje alles is wel mogelijk hier, maar misschien wacht ik wel tot de versatel-rookwolken een beetje zijn opgetrokken.
Versatel zou namelijk nog net kunnen en dat is voor een voetballiefhebber natuurlijk leuk. Alleen woon ik een beetje ver van de centrale af (minimaal 2300 meter, maar met pech is dat nog langer)

Doe de postcode check en kijk naar de aanbieders.Ga niet alleen voor de prijs en denk aan de afstand.
De snelheid is oa afhankelijk van de afstand,kwaliteit koperdraad etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan