KPN:lage downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

schriek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
wij hebben thuis alle een poosje KPN internet plusbellen;
mijn vraag:

snelheid is 54mbit maar ik download maximaal 160kb/sec! en bij van die speedtests staat dat ik met ruim 1500kb/sec kan downloaden. ik heb al van alles geprobeerd; zoals poorten openzetten en met van die download clients.:mad:

weet iemand hoe ik dat kan oplossen?? (btw ik gebruik azureus of flashget

ik hoop dat iemand mij kan helpen:thumb:

groet wanhopig iemand

Welk abonnement heb jij.... dat van € 79/ mnd? [Dat past bij de genoemde snelheid, als die 1500 echt kiloBYTES zijn]
Zoniet, welk dan wel?
Als die 1500 echter kiloBITS per sec. zijn [ïnstap surfen en bellen abonnement] komt dat neer op een maximum download snelheid van 187,5 kiloBYTES per seconde, dat zit in de buurt van die gemelde 160....

Ik heb het gevoel dat je bits en bytes door elkaar haalt....
Die 54Mbps... bedoel je daarmaa de snelheid van je WiFi kaart?

Meld dus aub even welk abonnement je hebt....

bedankt voor de snelle reactie :)

abonnement is geloof ik iets van 30 euros per maand(weet niet precies)
en bij status van draadloze verbinding staat 54mbps
nog wat ontdekt bij azureus totale snelheid: die gaat soms weleens tot 2,50 mb per seconde maar nog steeds die 160kb/sec :(

nog wat vergeten bij flashget schiet hij soms zo de 400 in en dan zo...baf naar die 160kb/sec :(

Laatst bewerkt:
Die 54 Mbps staat bij de draadloze verbinding en is de [maximum] snelheid, afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding, waarmee de PC of laptop met de router communiceert en heeft dus helemaal niets met de internetsnelheid te maken....
Die snelheid wordt bepaald door de provider en ligt aan het soort abonnement....

Bij wie zit je met het abonnement: Het Net, Orange, Telfort [allemaal KPN]?

Het abonnement bij KPN van rond de € 30 is 1500 megaBITS per seconde:
Download 1,5 Mb/s, upload 256 Kb/s
Voordelig bellen
internetten en e-mailen voor dagelijks gebruik
Nu met gratis installatieservice

34,95 /mnd

Dat is dus 187,5 megabytes per seconde [azureus geeft de snelheid in BYTES] . Ik ben dus bang dat je gewoon op de maximumsnelheid van het abonnement zit....

De rest gaat verloren aan "overheads" [draadloze verbinding, etc.]
Misschien kun je nog iets winnen door de UPLOAD snelheid op 70% van het maximum te zetten... [dus op 22 kBs]

Laatst bewerkt:
allemaal KPN
en kwaliteit van verbinding is volg4ens mij hoog want dat zit rond de 90%
mijn router is een speedtouch 121g en van kpn hebbe we zoon experia box waarop 4 pc`s kunnen

:o ik dacht 54 mbps is wel snel en ik download ook WAANZINNIG veel maarja bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan