KPN mail met mac verbinden lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

reclamebaan

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2012
Beste mensen,

Ik heb net een nieuwe macbook gekocht, maar ik zit met een probleem. Naast mijn 'gewone' icloud.com account heb ik ook nog een oud account van KPNmail. Omdat het grootste deel van mijn contacten daar naar blijft mailen wil ik die natuurlijk verbinden met de mac.

Nadat ik alle aangewezen stappen van de klantenservice van KPN heb gevolgd blijft het programma maar zeggen: "mail kan geen verbinding maken met account 'KPN'. Geef het wachtwoord voor gebruiker x"

Weet iemand waar het aan kan liggen?

je typt je antwoordt zelf al.
je wachtwoord is niet goed.

Ik wou dat dat het was, maar helaas. Bij het aanmaken van het account is het wachtwoord al als goed geaccepteerd. Het probleem zit 'm geloof ik bij de servers. De server binnenkomst (pop.kpnmail.nl) doet het niet, terwijl de server uitgave (mail.kpnmail.nl) wel werkt.

kijk eens in de uitleg van KPN

Die uitleg heb ik al gevolgd bij het aanmaken, maar ik zal het nog eens proberen.

de poorten wel goed ingevuld

Ja, precies zoals vermeldt de poorten 110 voor pop. en 25 voor mail. De melding van het wachtwoord is inmiddels weg, nu geeft 'ie een foutmelding op poort 110. Daar ergens zit kennelijk de fout.

toch geen vinkje bij ssl.

Overigens, ik heb net even een testje gedaan vanaf mijn iPad, en daar lukte het meteen. Ik kon het account gewoon onmiddelijk gebruiken (met SSL uit)! :d

Als dit zo makkelijk gaat gloort er voor mij ook wel weer hoop voor die mac. Ik probeer het morgen weer.

Probleem opgelost! De gebruikersnaam diende de volledige email te zijn (x@kpnmail.nl) en niet alleen de naam (x). Hij doet het dus:)

mooi zo.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan