KPN slecht internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis16612

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Hallo iedereen,
Ik heb jaren last van mijn internet.
Ik heb internet van kpn.
Wij thuis hebben 40ps MBps internet.
Ik krijg 1 of 2 MBps internet.
Nu heb ik bedraad via zo'n stekkerdoos van KPN geprobeerd dan krijg ik 14 MBps daar ben ik heel blij mee.
Helaas hebben we al 2 interactieve televisie set's dus ik kan hem helaas niet gebruiken.
Ik zou ook heel graag mijn computer bedraad willen aansluiten met het modem/router maar dat zit er ook niet in.
Ik gebruik de ASUS PCE-N15 - Netwerkadapter.
Waarmee ik de snelheid kan halen (staat op de website) 300 Mbps even omrekenen 300:8= 37.5 MBps dus dat zou makkelijk moeten werken.
Ik weet ook de twee interactieve televisie's zuigen ieder 5 MBps op is dus 30 MBps daar 10% omdat ik draadloos heb is dus 3 30-3=27 dus eigenlijk zou ik 27MBps moeten krijgen maar dat heb ik dus niet.
Heeft misschien iemand tips om dit probleem op te lossen.
MVG Dennis

Draadloos zijn theoretisch maximale snelheden die nooit gehaald worden in de praktijk. Het is dus niet meer dan logisch. Wil je sneller? Kabeltje aansluiten.

mm volgens mij zijn de opgegeven snelheden TOT 40 Mb...

Weet ik hoor.
Maar 2 MBps is toch echt te weinig.
Ik wel graag 10 MBps of is dit niet mogelijk.
MVG Dennis

De snelheid die je krijgt van KPN hangt af van de afstand naar de wijkkast ..
Ik zou de KPN even bellen erover, weet je gelijk het antwoord!

Weggaan bij KPN en overschakelen op kabel lijkt me het beste advies.

Je betaalt bij de KPN voor 40 mb en met veel moeite halen 30% daarvan. Maar je moet wel 100% betalen. Ik noem dit oplichterij. Ben al een paar jaar geleden om deze reden overgestapt naar Ziggo. Beloven 120 Mb en ik haal de 105 Mb, dat wil zeggen 90%. Vind ik nog wel acceptabel.

Ron

Whittey.
Ik heb KPN gebeld echt heel vaak maar dan ook heel vaak.
Heeft helaas nooit wat opgelost.
Het enigste wat ze doen is het kanaal aanpassen maar dat helpt ook niet ik zelf heb dit ook 100e keren gedaan.

haaren101
Wij willen ook heel graag weggaan bij KPN echt heel graag.
Helaas hebben we geen keus.
Ziggo daar moet je kabel voor hebben net als heel veel andere providers.
Ik woon verweg van de weg dus wij kunnen geen kabel krijgen.

Dus wij weten veder ook niet hoe we dit oplossen.
Het liefst zou ik gewoon ethernet kabel willen trekken helaas mag dit niet van mijn vader.

tja.. als je te ver weg woont en er geen kabel ligt ben je alleen op KPN aangewezen wat betreft internet ...

@Haaren: KPN adverteert er overigens mee dat de snelheden tot 8/40/80 Mb zijn en ook staat er op de site te lezen dat de snelheden niet gegarandeerd kunnen worden.
Zeer waarschijnlijk woont TS in een onrendabel gebied waar KPN toch het 'alleenrecht' heeft..
Je kunt dan wel gaan mokken dat je meer wilt, maar dat valt er echt niet te halen..

EDIT: misschien via een straalverbinding ofzo vanaf een bekabeld gebied, maar dat zijn vele kosten..

Laatst bewerkt:
Wat is een straalkabel.

Trouwens we denken er aan om te bekabelen.
Dan een paar vragen.
Welke kabel moet ik kopen.
Waar haal je hele lange kabels.
Even voor de zekerheid de ethernet kabel moet in het moden en dan naar de computer toch.
MVG Dennis

laat die 'straalkabel' maar zitten ...

Welke kabel: minimaal Cat5
Hoelang wil je ze hebben? ze zijn al standaard (met stekkertjes) te verkrijgen tot 100 m (conrad.nl)
de ethernetkabel gaat eerst in het modem, daarna naar de pc, klopt.
Maar als je te weinig aansluitingen hebt in/aan je modem zal er nog een switch tussen moeten (tussen de modem en computer)

Oke nog een vragen.
Hoe snel is een Cat5 kabel.

Mijn vader dacht er ook aan om een versterker te kopen.
Geen idee wat dat is het leek op een gewone mode/router.
Zelf denk ik dat het weinig zin zal hebben.
Maar wat denkt u er van zal het helpen het internet te verbeteren?
MVG Dennis
EDIT: bij conrad ik zit nu bij netwerk kabels waar moet ik dan op klikken.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee over welke afstand je spreekt, tot 100 meter lengte zonder knikken is nog te doen schijnt het, waarom je een versterker zal kopen??
Cat5e word veelal gebruikt voor de meeste 100 Mbit netwerken,
Cat6 en hoger voor de Gigabit (1000 Mbit) netwerken ..

Wat ik wel weet is dat je netwerk bedrijfzekerder word, stabiele verbindingen hebt.
Of het echt daadwerkelijk voor je uitmaakt is een kwestie van proberen ..

@Haaren: KPN adverteert er overigens mee dat de snelheden tot 8/40/80 Mb zijn en ook staat er op de site te lezen dat de snelheden niet gegarandeerd kunnen worden.
Kan wel zijn dat ze daarmee adverteren. Als ze je laten betalen voor een duur 40 Mb abonnement terwijl ze weten dat je dat nooit gaat halen op een bepaald adres dan vind ik dat oplichterij. Ze hadden me gewoon een ander abonnement aan moeten bieden.

Ron

Whittey bedankt voor de info.
Maar ik weet niet wat je bedoel met waarom je een versterker zal kopen??
Haaren101 KPN heeft mij verteld zelfs als je een 40 MB abonnement kun je zelfs over die snelheid soms gaan.
Dus de snelheden zijn niet tot.
De snelheden zijn ongeveer.
MVG Dennis

Ja, maar je hebt het topic gestart omdat je nooit aan die snelheid komt. In dat geval zou een 8 mb abonnement dus ook voldoen en zou je minder geld kwijt zijn

Ron

je vergeet nu effe de 2 interactieve tv's die volgens TS in het eerste post 5 Mb elk verbruiken ..
Bekabeld levert het nu eenmaal de snelste verbinding, veel succes verder!

PS: je gaat niet zelf de stekkertjes aanknijpen he?

Als je met aanknijpen bedoeld zelf zo'n stekker maken absoluut niet.
Trouwens we denken er over om mensen in te huren die de kabels kunnen aanleggen want wij zijn niet zo handig family.

Het probleem is opgelost.
Wij hebben een extra modem gekocht en die boven gezet en toen ging het internet heel snel.
We zijn er ook achtergekomen er zit een soort zilverpapier in de vloer en dat kon het internet heel erg storen.
MVG Dennis

Fijn om te horen ...
Veel internetplezier!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan