KPN snelheid verhoogd. maar schijnbedriegd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Hallo,

We hebben kpn internet&bellen 8mb.
Nu las ik dit bericht op internet een tijd terug dit: http://tweakers.net/nieuws/29858/kpn-gaat-snelheid-adsl-wederom-verhogen.html

Nu hebben me vader en ik een keer gebeld naar de kpn centrale en gezegd dat we zowiezo te traag internet hadden. (560kb/s = 8Mbps) dus niet! die medewerker test de snelheid vanaf daar. we wonen in bontebok vlakbij gorredijk. dus die man zei van dat we wél 8mb hadden alleen we konden het niet halen vanwege de lange afstand.
Maar nu heb ik laatst bij een vrouw vlak bij onz dorp gehlopen omdat zij had upc alles in 1 pakket hadden besteld en gekregen. 25mpbs.
Nu had ik dat ff voor haar geinstalleerd en de snelheid gemeten op http://www.speedtest.net én ja hoor ze haalde 24.77mbps ( 3.11mb/s)
dus het maakt niks uit of het ver weg van de centrale is of niet. de test gaf aan 24,77mbps.
Als wij de speedtest uitvoeren komen we op 4,8mbps (600kb/s) wat we niet hebben!! de medewerker van kpn kpn zei: we hebben 8mbps maar we kunnen het niet halen omdat we te ver weg staan van de centrale! Ik vind dit onacceptabel!
en nu is de kpn site weer veranderd.dus basis is 8mb/s en extra is 16mb/s en premium 40mb/s! dus onz obedement klopt voor geen bal!! we hebben maar 5mbps!.
Wat moeten we nu doen!

Mvg Windowsfaq

Als de afstand tot je centrale te groot is, dan kun je daar niets aan doen. Je kunt het hier even testen. Als daar uit komt dat je nier meer dan 5Mbit kunt halen, dan zit er niets anders op dan je lijn opzeggen en overstappen naar de kabel. Die zijn veel minder afhankelijk van afstanden.

obedement klopt voor geen bal?

Volgens mij klopt je spelling voor geen bal...

Maar om even ontopic te gaan: je kunt uiteraard overstappen naar een "langzamer" abbo, hierdoor betaal je minder, maar hou je dezelfde snelheid (immers, je haalt toch maar 5 mb/s, waarom dan een abbo voor 16 houden?). Je kunt ook overstappen op de kabel inderdaad.

Als je TOT ca 1km van de centrale afwoont, heb je WAARSCHIJNLIJK de volle snelheid. Hoe verder je van de centrale afwoont, hoe langzamer het ADSL wordt.
Bij UPC hebben ze wel internet via de kabel maar ook daar vindt overboeking plaats. Dit is vooral te merken op een drukke avond als er veel wordt gedownload door verschillende mensen in de straat.
Voor zover ik goed ben geinformeerd door de installateur van Ziggo hier, kennen wij dat pobleem niet. Iedereen heeft altijd de volle snelheid waarvoor hij betaald. E.e.a. natuurlijk afhankelijk van de andere kant, want ook ik ben zo snel als de langzaamste schakel in het geheel.

Volgens mij klopt je spelling voor geen bal...

Maar om even ontopic te gaan: je kunt uiteraard overstappen naar een "langzamer" abbo, hierdoor betaal je minder, maar hou je dezelfde snelheid (immers, je haalt toch maar 5 mb/s, waarom dan een abbo voor 16 houden?). Je kunt ook overstappen op de kabel inderdaad.

Klopt kabel is beter, maar zodra jij bijv: download op vollesnelheid en de andere wilt online gamen stel voor GTASA Samp dan heeft hij een hoge Ping

Als de afstand tot je centrale te groot is, dan kun je daar niets aan doen. Je kunt het hier even testen. Als daar uit komt dat je nier meer dan 5Mbit kunt halen, dan zit er niets anders op dan je lijn opzeggen en overstappen naar de kabel. Die zijn veel minder afhankelijk van afstanden.

ok, en wat is het verschil wat wij hebben en de kabel??

ok, en wat is het verschil wat wij hebben en de kabel??

Teminste als ik het goed heb mijn ouders hebben Zakelijk ADSL en daar hebben we 5 of 6 externe ip adressen of dit bij kabel is weet ik niet. Thuis hebben we maar 1 ip, omdat we op COAX zitten

Ik zit dus bij Ziggo. de plaatselijke kabellaar. Met het All-in-1 pakket, 20Mbps.
Thuis heb ik dus een download van 20Mbps en 3Mbps upload.
Het is logisch dat als er op 1 pc thuis de volle capaciteit wordt gevraagd, de andere pc thuis daar heel veel last van heeft. Want de router moet dan die 20Mbps verdelen over 2 pc`s.
De normale overboeking op de ADSL-lijn vanuit de centrale is 1 op 20. D.w.z. dat er 20 adressen van die ene lijn gebruik moeten maken.
Bij Ziggo heb je vanuit de muur `n 1 op 1-verbinding. Deze wordt dan door de router thuis gesplitst (als er een hebt, tenminste).
Zelfs de telefoonlijn heeft `n apart kanaal waarover de data gaat zodat je internet en telefoon geen storing op elkaar uitoefenen.

IK ZEG JE EEN DING! :

het is bij ALLE maar dan ook ALLE internet
is het zo, zoiezo ze willen alleen maar geld.
dus pas op;p

En ik zeg jou een ding:

Voor niets gaat de zon op.. Dus als je iets goeds wilt, kost dat geld, ook internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan