kpn Thomson 787 koppelen met sitecom 300 n wl303

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallyfax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2008
Hola,

Effe een technisch antwoord nodig op mijn volgende vraag:

Ik wil graag de bestaande router van kpn Thomson 787 verbinden met een sitecom router 300N. Mijn laptop moet dus verbinding maken met de sitecom router, maar hoe? Eén ding weet ik wel dat ik de 2 routers moet verbinden met een kabel.

Gegroet,
P

heel simpel eigenlijk..

je sluit de nieuwe router aan via de kabel dus..
neem aan dat je dhcp aan hebt staan (automatisch verdelen van ipadressen)

dus dan werkt je thomson router als router en die andere gewoon als acces point ipv router..
hoop dat je hier wat aan hebt?

wat heb je verder allemaal al geprobeerd?

ik heb geprobeerd met een 2e pc (staat op zolder) met kabel in de router ingelogd, om zo de dhcp uit te schakelen van sitecom. In de kpnbox is dus de dhcp ingeschakeld. Is het noodzakelijk dat de wepkey en SSID van kpn router hetzelfde moet zijn als in sitecomrouter? Tevens moet er een statische Ip adres ingegeven worden in de sitecomrouter?

je kan je sitecom gewoon een ip door dhcp van kpnbox laten toe kennen..
het maakt niet uit of je zelfde ssid neemt (geloof ik hij zou ze beide moeten zien)..
*mocht dat dus niet willen kun je indd zelf een standaard ip invoeren zou je router bijv 1 zijn maak je hier 2 van en laat je dhcp beginnen bij 3*

ik heb thuis gewoon wlan / wlan hub / wlan versterker
dan weet ik precies met welke ik verbinding maak en welke problemen veroorzaakt

de wepkey hoeft ook niet zelfde te zijn..
maar zoals ik het nu dus snap heb je 2 draadloze netwerken? dan zou je die sitecom ook in bridge mode kunnen zetten.
maar dat is natuurlijk minder snel

verder als je beide aan het even de kanalen checken zodat ze niet gaan storen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan