KPN verkoopt geheime nummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quo

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Berichten
99
Goeienmiddag,

Dit is eigenlijk geen vraag maar een gebeurtenis die me overkwam.
Ik kreeg gisterenavond een telefoontje van een aardige dame die in opdracht van een of andere wazige firma, genaamd Nativit of zoiets, mij een presentje mocht aanbieden. Nu moet ik erbij zeggen dat ik een geheim telefoonnummer heb, enkel en alleen om dit soort telefoontjes buiten de deur te houden.
Voordat deze dame verder kon spreken heb ik haar gevraagd hoe ze aan mijn telefoonnummer kwam en ze antwoordde geheel verontwaardigd: Dit nummer hebben we GEKOCHT van KPN. Gekocht nog wel, het blijkt dus dat KPN geheime nummers (waar ik ook voor heb moeten betalen) van klanten doodleuk aan derden doorverkoopt zonder die daar over in kennis te brengen. Kassa....

Nu was deze dame ook zo aardig, nadat ik haar vertelde dat ik dus een geheim nummer had genomen om dit soort telefoontjes te voorkomen, hoe ik dit alsnog kon blokkeren en adviseerde mij om naar www.infofilter.nl te gaan om daar de boel te blokkeren.

Ik hoop dat ik hier meerdere helpmijers een plezier mee kan doen en reken maar dat maandagmorgen om 08.05 een boze abonnee bij KPN aan de telefoon hangt.
 
Alleen jammer dat alle aangesloten bedrijven pas om de twee maanden hun database met infofliter synchroniseren. dus je kan dan nog een paar maanden lastiggevallen worden. maar het werkt wel.:thumb:
 
Is idd nog steeds een kwalijke zaak, was eerder aan de orde: klik -> :)
 
Mooie boel is dat, dit riekt naar....

Wat is consumentenbedrog en wie kan er het slachtoffer van worden?

Er bestaat geen juridische -en ook geen andere- definitie van consumentenbedrog.
Eigenlijk kan men van consumentenbedrog spreken wanneer het gaat om bewuste en georganiseerde misleiding.

Het omvat een aantal min of meer ernstige, twijfelachtige en oneerlijke praktijken die niet enkel inspelen op de zwakheid of onwetendheid van de bedrogen mensen.

Elke consument, om het even wie, kan hier op een dag de dupe van worden.

Over het algemeen komt consumentenbedrog neer op het leveren van producten of het leveren van diensten die niet aan de verwachtingen van de consument beantwoorden, volgens een bepaalde strategie en door uitvoering van een verbintenis die door kunstgrepen, leugens of arglist werd losgepeuterd:

wanverhouding tussen de prijs en de kwaliteit van het product of de dienst;

het beloofde voordeel blijft uit;

er komt geen tegenprestatie.
 
Ik weet niet of het in Nederland zo is, maar ik kan zien welk nummer mij opbelt. Bij firma's die pensioen ed... willen aan bieden, krijg ik dan op mij telefoon display "Anonieme oproep". En als ik dit zien neem ik nooit op. Eigenlijk wel handig.
 
Zeker handig, tot dat er een bedrijf of instantie belt vanaf een wat ingewikkelde centrale waarbij de toestelnummers maar ook het hoofd nummer niet mee worden gezonden, zo is het bv bij ons ziekenhuis zo, die telefooncentrale kan dat ook niet...dan wordt dat lastig als je niet op neemt, onze centrale op het werk heeft ook dit euvel.
Moet erbij zeggen dat ik vindt dat bedrijfen best een beetje geld mogen steken in een knappe centrale die dat probleem niet heeft.

Maar goed. Toch moet de KPN daar op aan te spreken zijn denk, vindt het echt een schandelijk zaak als dat zo is..
 
Geplaatst door vanzwam
Ik weet niet of het in Nederland zo is, maar ik kan zien welk nummer mij opbelt. Bij firma's die pensioen ed... willen aan bieden, krijg ik dan op mij telefoon display "Anonieme oproep". En als ik dit zien neem ik nooit op. Eigenlijk wel handig.

In nederland is ook standaard nummerherkenning, de anonieme oproep verschijnt hier als 0000000000.

Alleen kunnen dat hier ook mensen zijn die
- nummerherkenning naar anderen toe uitzetten
- een geheim nummer hebben
- vanuit een telefooncel bellen
- van je eigen verzekering / pensioenfonds zijn
- van de gemeente, belastingdienst etc.

****************

Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen, het kan misschien zijn dat ze je nummer al hadden voordat je een geheim nummer nam, en dat ze het pas verwijderen na infofilter.


Vr.Gr. Egel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan