Kraak in Center Speaker met MP3...

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gvh

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Hallo,

Heb hier een Asus Pundit-R met windows mediacenter 2005 erop. Gebruik de onboard soundmax 5.1 uitgangen (6 channel) naar mijn logitech z5400 speakerset. Als ik films kijk is er niet aan de hand, perfecte geluidsweergave naar alle boxen. Het probleem treed op als ik mp3's afspeel met windows mediacenter. Het geluid wordt naar alle boxen gestuurd, maar de center speaker heeft ernstige moeite met het geluid, bij een klein beetje 'stevig' nummer kun je gekraak horen, dit is alleen bij de center speaker en alleen bij mp3 weergave. Is er een bepaalde instelling die anders moet? MP3 is natuurlijk geen 5.1 dus ik vermoed dat de onboard soundkaart dat een beetje slecht afhandeld, maar misschien is er wat anders aan de hand. Nu moet ik telkens als ik mp3's ga luisteren het volume van de centerspeaker op 0 zetten en da's een beetje omslachtig.

als je tijdens een film het geluid harder zet, heb je dan ook last van dat krakende geluid ?

Probeer eens alle volumeschuifjes die je op de computer kunt vinden eens wat lager te zetten, op 2/3 bijv. En dan de volumeknop van de speakerset iets verder opendraaien.

Poekie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan