krachtige laptop traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Los-Cuentos

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
beste

ik heb al 4 weken een nieuwe laptop, een acer aspire van €1800.
Hij heeft een P8400 processor, 4GB ram, 9600GT GS videokaart.
Toch heb ik het gevoel dat hij traag is.
Hij draait op Vista Ultimate.
Hdd's zijn in partities opgedeeld (muziek- 65GB, Video's- 80GB, Games - 35GB, enz..)
Nu draai ik op het moment Winamp (livestraem radio), MSN live messenger, Limewire Pro 4.18 en mijn Mozilla met 2 tabbladen.
Als ik bv naar een site ga met flash en muziek zoals zo'n reclame banner, begint mijn muziek helemaal te verbrokkelen.
Ook duren dingen erg lang tegen dat ze openen.
Ik defragmenteer mijn pc iedere 3 weken normaal.

Weet iemand de oplossing hiervoor?

Ook ik heb een Acer Aspire die met Vista geleverd werd en ook ik was dik ontevreden over de prestaties. Maar er was een simpele oplossing: Windows XP erop en floeps, je hebt een snelle laptop :)

Denk er wel aan om eerst even te kijken op de ACER web site of alle XP drivers er wel staan voor jouw type Laptop, want dat wil nog wel eens lastig zijn.

Scan je ook op spyware?
Als je vier internetsites aanhebt en 1 met muziek wat voor een snelheid heb je van je provider?

ik surf aan 25 MB/seconde via Telenet Belgium en spyware scan ik ook. maar het is niet altijd bij radio, als ik gewoon muziek afspeel en een programma open ofzo gebeurt dit ook en ik zie ook dat hij traag gaat bij vanalles

Laatst bewerkt:
Vista is ook het probleem niet hoor, die laptop moet gewoon snel en vlot draaien met Vista!!!!

je doet veel via je internet verbinding,is die wel snel genoeg???

Inderdaad,,,,,

Als ik dit lees:

Nu draai ik op het moment Winamp (livestraem radio), MSN live messenger, Limewire Pro 4.18 en mijn Mozilla met 2 tabbladen.
Als ik bv naar een site ga met flash en muziek zoals zo'n reclame banner, begint mijn muziek helemaal te verbrokkelen.

kan ik me daar wel iets bij voorstellen!

maar als ik zeg dat het niet alleen is als ik met internet verbonden ben, als ik offline dingen doe is het ook zo.

Ik heb het snelste en duurste pakket van internet (van België)

Doe eens ctrl+shift+esc (of ctrl alt del -> taakbeheer), en kijk bij welk programma de CPU hoog is als je pc stottert?

Waarschijnlijk staan drivers voor xp niet op de site van acer (bij mij tenminste niet). Dat moet je allemaal handmatig doen. Waarschijnlijk wordt het even zoeken op de volgende site mocht je er zin in hebben
Nvidia Video + mobo
Realteak Audio
Intel evt CPU
Atheros Wlan
Oja, waarschijnlijk heeft je cpu geen drivers nodig maar er staan waarschijnlijk wel handige tooltjes op om evt je cpu wat langzamer en zuiniger te laten lopen. Daarnaast nog even een opmerking over de atheros site, daar ga je waarschijnlijk geen drivers vinden. Die site is absoluut waardeloos. Waarschijnlijk even googlen en dan ben je er zo. Ik hoop dat je hier evt wat aan hebt.

bedankt maar ik zit ook met die empowering technology en dat touchpad van acer, waar haal ik daar de drivers van?
En zal ik geen problemen hebben als ik naar XP overstap want deze pc heeft zo'n ingebouwd recovery systeem met aparte partitie ofzoo met vista erop

Je touchpad heeft niet echt drivers nodig. Mocht je ze willen, hier staan ze (ja ik weet dat het een site van compaq is, maar dat werkt prima). Acer emporing onzin heb je niet nodig. Het knopje werkt dan niet in xp (en dat is geweldig vind ik persoonlijk). Je laptop is in ieder geval een stuk sneller omdat die acer rotzooi er niet op staat.

wat bedoel je met daar gaat weer een....?

En welke XP neem ik het best?

Ik gebruik veel photoshop, Dreamweaver en games als burnout Paradise enz...

Ik denk dat Xp home edithon prima is. Pro biedt weinig extra functies. Aan de andere kant, die extra functie zijn wel prettig. Je moet wel wat dieper in een computer duiken om die functies te benutten. Het verschil is tussen die twee versie nou eenmaal niet zo groot. Ik zou, als je de mogelijkheid hebt, voor professional gaan, heb je nog een home edi.... thuis liggen dan kan je daar het beste voor kiezen.

ik heb ze beide liggen. neem ik dan een 64 bit?
En hou zit het met mijn andere drivers zoals hdmi uitgang want ik heb een extern scherm van acer ook die ik af en toe gebruik of zit dat bij drivers van mobo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan