kraken van HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjico30

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Mijn harddisk kraakt ontzettend bij het spelen van bepaalde spelletjes,ook bij het afsluiten doet hij dit.Ik heb het idee dat ik meer geheugen moet toevoegen .Hoe kan ik zien welk soort geheugen ik moet bij kopen (welk type/soort)?

Hoeveel geheugen heb je nu
Welk OS gebruik je (XP, Vista of ....)
Welke spellen gaat het om
Welk geheugen heb je nu
Wat is je moederboard

Ron

kraken = geluid??

lijkt me toch meer echt hardware probleem aan het worden.
zelfs als een HD zich ineens meer moet inspannen is kraken wel een beetje vreemd.

(goed, met branden op mijn werkplek wil de HD qua geluid nog wel eens opstijgen maar kraken???)

afijn, wat is kraken..

Laatst bewerkt:
Wat versta jij onder kraken?

Maakt hij meer of ander geluid dan normaal? Harder?

Ik noem het kraken maar het is gewoon dat hij hard moet werken .Dit doet hij al vanaf het begin .ik denk niet dat het een hardware probleem is .(HD is nogal luidruchtig)
PC is 4jaar oud en draait onder XP.( 512 MB intern)
Ik wil alleen weten hoe ik kan zien welk geheugen erin zit zodat extra kan bijkopen.
Ik weet het type niet meer .

pc2700
pc3200
DDR2
Allemaal termen die ik me nog herinner van toen ik hem kocht

1 optie:
je kunt het proberen door het via de geheugenselector van een pcbedrijf uit te zoeken. (neem een norrad of funprice). het is dan wel gokken dat de leverancier de maximal mogelijk type erin heeft gezet. Maar er zijn vast betere manieren.

was er niet een proggie die dat soort dingen liet zien? dxdiag was het niet..

oh, je wilt het dus niet openschroeven en dan zien wat voor geheugen het is? Er zit in veel gevallen een stikkertje erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan