Krakend geluid bij games

Status
Niet open voor verdere reacties.

crulos

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Beste lezers,

ik heb onlangs een nieuw systeem in elkaar gezet en nu heb ik bij veel games (witcher, Warhammer) een krakend geluid. In het begin is er niks aan de hand, maar op een gegeven (niet verder aan te duiden) moment beginnen de boxen te kraken.

Het gekraak, bijna getik, wordt harder als ik de boxen harder zet..

Ik heb een amd athlon 4600+
8600 gt videokaart.
Alive sata2 moederbord.

De boxen zijn vrij oud, maar hebben het in het oude systeem altijd probleemloos gedaan en ik heb ze niet eens verplaatst..

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt.

Mvg Thijs:thumb:

Eerste wat in me opkomt is een slechte audio kabel of slechte verbinding van de audio-stekker. Zit het stekkertje los aan het snoer, past het wel goed in de audio-out uitgang?

Offeh... heeft je hamster soms aan die kabels zitten knagen? :p

Eerste wat in me opkomt is een slechte audio kabel of slechte verbinding van de audio-stekker. Zit het stekkertje los aan het snoer, past het wel goed in de audio-out uitgang?

Offeh... heeft je hamster soms aan die kabels zitten knagen? :p

Dat allemaal niet.
Heb de kabels nog eens gecontroleerd en daar lijkt hiet niet aan te liggen..

Ik ben nu van plan om een 2.1 setje te kopen. Denk van logitech. Die boxen waren toch aan vervanging toe.

Enige suggesties?

Als ik hier niks op hoor, sluit ik deze rubriek en open een nieuwe.

Alvast bedankt voor je reactie!

Gr Thijs

Bij Eigenschappen voor Geluid zal je alles goed hebben staan maar is dat ook zo bij Geavanceerde Volumeregeling? Het mengpaneel instellen kan dergelijke problemen soms verhelpen. In Windows op het Configuratiescherm Geluiden en Audioapparaten, tabblad Volume Geavanceerd.

Zet de luidsprekers ook eens eerder aan en kijk dan of het probleem zich sneller voordoet. Ik zeg dat niet om je te plagen want voor een paar euro heb je een prima setje luidsprekers dat bovendien veel kleiner is. Daar kan de schroevendraaier niet tegenop. Blijf ze niet gebruiken, bij audio kan er dan meer kapot gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan