krakend geluid en hangen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

yutiop

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
Berichten
122
hallo allemaal.

ik heb een probleem waar ik ondertussen echt gek van wordt!!
zodra ik verbonden ben met een draadloos netwerk begint mijn geluid te hangen,een soort van haperen op 1 seconde.
ook gaat gelijk mijn cpu gebruik met 10/15% omhoog,en mijn ramm zelfs met 20%
wat mij erg veel lijkt aangezien ik een i5 2500k cpu heb en 16 GB transcend ramm.

ik zag alleen wel bij apparaatbeheer dat bij geluidsdrivers behalve realtek ook een driver stond van mijn videokaart,is dat een probleem?

mijn scherm is namelijk aangesloten via hdmi op mijn videokaart,en naar wat ik begrepen heb heeft hdmi ook geluidsdoorvoer?


ik heb zelf al mijn audio drivers ( realtek hd audio 5.1) opnieuw geïnstalleerd.
en ook avg en anti malwarebytes laten draaien,geven beiden 0 bedreigingen aan.
kabels zijn ook gewoon aangesloten,en de kabels van mijn geluidssysteem hebben zelf ook geen breuk of wat dan ook.
kortom alles wat mij zelf al te binnen schoot en ik op internet kon vinden al nagelopen.....iemand anders nog ideeën?

specs:

i5 2500 k
16 gb ramm
asus p8z68 v gen 3 motherboard.
amd radeon hd 6850 1gb videokaart.

mvg yuri
 
Welke wlan adapter gebruik je? ik vermoed dat het een probleempje met stuurprogramma's is.
 
Je kan kijken naar de instellingen van je audio uitvoer of die over de hdmi gaat of via een andere route.

Heb tevens je vraag verplaatst van audio en video app. naar de sectie geluidskaarten.


Jackall
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je het geluid aangesloten? Zou er overigens niets mee te maken mogen hebben, maar ti's wel makkelijk om te weten.

Als het geluid hangt, wélk programma zorgt dan voor het toenemen van het geheugen/processor gebruik?

Zou je eens een programma zoals Prime95 kunnen draaien (voor een uur of 4, constant!!), om te kijken of je processor wel stabiel draait?
 
Je hebt ook niet vermeld of je videokaart drivers wel up to date zijn.
En als je monitor geen boxen heeft kan je die tweede "geluidskaart" disablen of in volume controle muten... kijken of dat het probleem oplost.
 
@jackall, nee het was niet een berricht op een andere vraag, ik had mijn vraag gestelt omdat het probleem zich voortdeed waneer de TS verbond met een draadloos netwerk...
 
@jackall, nee het was niet een berricht op een andere vraag, ik had mijn vraag gestelt omdat het probleem zich voortdeed waneer de TS verbond met een draadloos netwerk...

Sorry:rolleyes:, je hebt helemaal gelijk, overheen gelezen. Bericht weer hersteld.
 
als wlan adapter heb ik van sitecom de 300n card.met de bijbehorende drivers geinstalleerd.
mijn videokaart is nu 3 weekjes oud,en ik heb gewoon de drivers van de cd gedaan,ik ga er dus vanuit dat het de meest recente zijn,ik heb ook geen update gezien.
hij doet het ook soms.met een gemiddelde interval van 3-5 minuten.
voornamelijk als de pc in rust is geweest( spel gepauzeerd bijv.) en ik weer verder ga.
 
iemand anders nog een idee?
het is echt alleen als ik een wirreless internet verbinding heb.geluid hangt en waar ik dan mee bezig ben ook...t lijkt alsof hij vriest en ontdooit zou ik maar zeggen...zeer schokkerig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan