Krakend geluid + hoog CPU gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DanielvV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Beste hulp,

Ik zit nu zo'n twee weken met een geluidskaart dat kraakt bij elke software dat van audio gebruik maakt (spotify, skype, explorer/firefox, wmp, FL studio etc.)
De audio doet het redelijk wanneer ik geen andere activiteiten verricht op de laptop, zoals bijvoorbeeld muziek afspelen en een webpagina op hetzelfde moment laden.
Ook valt me op dat het CPU gebruik omhoog schiet, voornamelijk dus bij programma's waar audio bij geproduceerd wordt.
Het is duidelijk dat het aan de hardware van mijn laptop ligt. Zo gebruik ik regelmatig een Jockey USB controller met ingebouwde geluidskaart waar het gekraak dus niet in te horen is.

Ik heb al een aantal stappen ondernomen zoals CCleaner, virusscan met Norton, defragmentatie, drivers updaten, stuurprogramma's deinstalleren en weet ik veel wat nog meer.
Een laatste advies dat ik kreeg is een systeemherstel maar de oudste gaat terug naar 10 dagen en ik het probleem doet zich al langer dan dat voor..
Verder weet ik niet wat ik doen kan, en de voorgaande threads op dit forum zijn niet echt hulpzaam.

Zijn er wijze heren of dames aanwezig die mij met dit oh zo irritante probleem kunnen helpen?

Bij voorbaat dank.

Ik dacht zelf aan brakke drivers ...

En hoe zou ik dat op kunnen lossen? Ik ben namelijk niet zo'n held in computers :)

Door te beginnen met informatie te verstrekken over b.v. type laptop.
Gebruik je ook iets als Asio4All?

Acer Aspire7730G
Intel Core Duo CPU T5800 2Ghz
4 GB RAM
Vista 32 bits SP2

Verder bij apparaatbeheer:
Besturing voor geluid,video en spelletjes:
- High Definition Audio apparaat
- Realtek High Definition Audio

Er staan wel 2 kleine .dll bestanden van Asio4all maar dat zal wel niet het complete ding zijn?

AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma's

Er is inderdaad ook een Uninstall.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan