krakend geluid na installatie drivers Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvanoers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
HAllo,
Ik heb een ASUS N90sv gekocht in oktober en ben er erg blij mee. Alles werkte goed. Nu heb ik de officiele Windows 7 CD's gekregen van ASUS en een cd met drivers. Windows 7 installeren ging prima, maar bij het installeren van de REALTECK audio drivers ging het mis. Het geluid is vol met gekraak (ook met een koptelefoon). Nu heb in na zoeken op internet gezien dat oude drivers installeren wel helpt. Nu zijn dat dus de microsoft drivers. Ik heb dus de oude drivers "ge-uninstalled" en de microsoft geinstalleerd. Die geven inderdaad geen gekraak, maar niet zo'n mooi geluid.

Wat kan ik hieraan doen?

bedankt.

Kees

De Audio-drivers op de Asus support-site zijn van 17-9-2009. Ik vermoed dat datgene wat op je cd staat nóg ouder is.

Als het een Realtek High Definition Audio driver is die je nu gebruikt: Op http://www.realtek.com staan drivers die 8-12-2009 nog zijn bijgewerkt, dus zéér recent.

Als het een Realtek AC'97 Audio apparaat is, dan is de laatste versie bij Realtek van 7-9-2009.

Er zijn dus nog wat zaken die je kunt proberen. Garanties dat daarmee de kwaliteit verbetert terwijl het gekraak wegblijft kan ik je (natuurlijk) niet geven.

Tijs.

De Audio-drivers op de Asus support-site zijn van 17-9-2009. Ik vermoed dat datgene wat op je cd staat nóg ouder is.

Als het een Realtek High Definition Audio driver is die je nu gebruikt: Op http://www.realtek.com staan drivers die 8-12-2009 nog zijn bijgewerkt, dus zéér recent.

Als het een Realtek AC'97 Audio apparaat is, dan is de laatste versie bij Realtek van 7-9-2009.

Er zijn dus nog wat zaken die je kunt proberen. Garanties dat daarmee de kwaliteit verbetert terwijl het gekraak wegblijft kan ik je (natuurlijk) niet geven.

Tijs.

Heel erg bedankt voor je reactie!!

Bij de Windows update zaten drivers van eind november. De drivers van september (via website ASUS) gaven minder ruis dan degen van november, maar het was nog steeds niet goed. Ik ga nu de drivers van 8-12 proberem. Ik laat weten hoe het ging!

alvast bednakt in ieder geval

Kees

ietsie beter

na het installeren van de laatste drivers is het iets beter geworden, maar alleen als ik afspeel (instellingen) op hele lage kwaliteit. Dus nog niet echt goed.

Zijn er nog andere ideeen?

bedankt

Ik heb er geen. Hopelijk heeft iemand anders nog tips voor je.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan