Krakend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veriitas

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Hi,

Ik heb onlangs de Trust Tytan 2.1 gekocht. Echter hoor ik bij bepaalde videofragmenten en muziek gekraak in de rechter box.
De betere kwaliteit audio speelt hij prima af. Ik vroeg mij af of dit door de kwaliteit van de boxen komt, of is de rechter stuk?

Is dit te verhelpen? Of valt dit onder de garantie.

Alvast bedankt.

wissel de luidspeakers eens om , kijken of het krakend geluid mee gaat,
nee.. dan zijn de speakers in orde.
Wissel de ingang eens om, gaat het geluid mee,
Nee dan ligt het aan de actieve center, ja dan moet je verder zoeken op je pc

als het enkel bij de wat matige kwaliteit audio is, en dus niet bij de goede dan zou ik zeggen dat t niet aan de speakers ligt. maar inderdaad draai ze eens om (virtueel kan ook)

en gebruik je de onboard audio? dan zou ik sowieso op de pc volume max 60 a 70 zetten

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de bedrading omgewisseld en inderdaad, het krakende geluid verplaatst zich naar de andere kant.

Ik merkte al dat de volume op 60 zetten hielp, maar het blijft vervelend natuurlijk. Wat is verstandig om te doen denken jullie? Ligt het aan de kwaliteit van de set of moet ik ermee terug.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de bedrading omgewisseld en inderdaad, het krakende geluid verplaatst zich naar de andere kant.

Ik merkte al dat de volume op 60 zetten hielp, maar het blijft vervelend natuurlijk. Wat is verstandig om te doen denken jullie? Ligt het aan de kwaliteit van de set of moet ik ermee terug.

Ligt niet aan de set maar aan de brakke kwaliteit van sommige files. Tevens kan het zijn dat je onboard audio vrij matig is.

Nee dat hangt puur van de audio af.

Niet alle muziek heeft een exact stereo beeld. Ik luister bijv. Veel muziek waar soms links of juist rechts meer klinkt.

Ah oke, ik heb dit niet eerder gehad dus had geen idee.

Het leek mij gewoon vreemd dat het consistent altijd de rechter box is en hetzelfde krakende geluid.

Technisch gezien is het niet de rechter speaker want zoals je zelf zegt: als je ze omdraait is het de linker speaker die kraker

Ja precies, ik dacht de ingang op de subwoofer dan.

In ieder geval bedankt voor je hulp, ik zal dan niet meer naar slechte kwaliteit audio luisteren ;)

zoals ik schreef kun je ook nog de de kabels van pc naar subwoofer omdraaien (dus de in), wisselt het gekraak dan ook ?
zo ja.. moet je het bij de geluidskaart van de pc zoeken

zoals ik schreef kun je ook nog de de kabels van pc naar subwoofer omdraaien (dus de in), wisselt het gekraak dan ook ?

Van subwoofer naar pc loopt 1 groene kabel. Die omdraaien gaat lastig.. Of begrijp ik je verkeerd?

oh oke dacht dat dat mogelijk was aan de hand van een plaatje van internet, ik zag links in en rechts in.

Ook als ik hiervoor met mijn logitech nergens last van had?

Bedankt voor het meedenken in ieder geval

Het zit hem toch niet gewoon in de aansluitstekkers ?
Kan zijn dat de uitgang van de audiokaart een beetje vuil is, pruts eens een beetje met de stekkertjes.

Ik heb me speciaal aangemeld voor dit forum omdat ik dit bericht zag. Ook ik heb de trust tytan. En ook ik heb gekraak in mijn rechter speaker.
Na deductie weet ik dat er iets mis is met de interne versterker.
Ik kreeg na aankoop last van gekraak in mijn rechter speaker. Dit trad voornamelijk na en tijdje op en bij lage frequentie geluiden. (Bas)
Ik heb de speakers omgewisseld om te kijken of het daaraan lag, en het bleek niet aan de speaker te liggen. Daarna de ingangen omgewisseld, en en bleek ook niet aan het signaal te liggen. (toevoeging: let op, ik heb getest met meerde geluidssoorten, en heb ook de minijack-tulp ingangs kabel getset met een andere.) Na even met de volumes gespeeld te hebben merkte ik dat het meest zichtbaar was rond de 50% volume. Het gekraak kon ik verminderen door het ingangssignaal omlaag te brengen, en de versterker op 90%. Echter vind ik dan de externe volumeknop te gevoelig worden.
Even op google gekeken, en het blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn bij dit model. Ook spontaan uitvallen bij lage volumes schijnt op te treden. (Alhoewel ik denk dat dat op te lossen is door de eco mode uit te zetten.) Er is iets serieus mis het het ontwerp van de interne electronica vermoed ik.

Ik ga het setje terugbrengen naar de winkel. Als het bij het vervangende setje ook optreed ga ik kijken of ik mijn geld terug kan krijgen.

Zie ook:
https://sites.google.com/site/soundsokok/speakers/trust-tytan
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090201004440AAJlusb
http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/product/1006395-trust-tytan-21-speaker-set/reviews

Laatst bewerkt:
Ik heb me speciaal aangemeld voor dit forum omdat ik dit bericht zag. Ook ik heb de trust tytan. En ook ik heb gekraak in mijn rechter speaker.
Na deductie weet ik dat er iets mis is met de interne versterker.
Ik kreeg na aankoop last van gekraak in mijn rechter speaker. Dit trad voornamelijk na en tijdje op en bij lage frequentie geluiden. (Bas)
Ik heb de speakers omgewisseld om te kijken of het daaraan lag, en het bleek niet aan de speaker te liggen. Daarna de ingangen omgewisseld, en en bleek ook niet aan het signaal te liggen. Na even met de volumes gespeeld te hebben merkte ik dat het meest zichtbaar was rond de 50% volume.
Even op google gekeken, en het blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn bij dit model. Ook spontaan uitvallen bij lage volumes schijnt op te treden. (Alhoewel ik denk dat dat op te lossen is door de eco mode uit te zetten.) Er is iets serieus mis het het ontwerp van de interne electronica vermoed ik.

Ik ga het setje terugbrengen naar de winkel. Als het bij het vervangende setje ook optreed ga ik kijken of ik mijn geld terug kan krijgen.

Ik meende dat TS na wissel speakers ook de storing zich van speaker wisseld.

En enkel met brakke files.

Dus bedankt voor je aanvulling maar deze is niet relevant

Ik meende dat TS na wissel speakers ook de storing zich van speaker wisseld.

Ja dat klopt, dat was bij mij ook. Dus het ligt niet aan de satelliet speaker, maar aan het signaal naar de speakers. (Je kan door die kabels om te wisselen uitsluiten of het aan de satellietspeakers ligt, dat is dus niet het geval.) Het probleeem zit dus er voor. Door de ingangen om te wisselen kan je kijken of het aan je ingangssigaal ligt. Daar het probleem rechts bleef, kan je concluderen dat het niet het ingangssignaal vanuit pc is.

Je kan alleen dingen concluderen door aanname's te testen en te veriferen. Dat het aan de onboard audio, en brakke geluidsfile's zou liggen is niet geverifieerd door TS, dus is het tot op heden een aanname. Tevens vind ik het een vergezochte aanname. TS melde niet dat hij voor de set problemen had, maar pas na aansluiten nieuwe speakers. Als het aan onboard audio zou liggen, is de kans groot dat hij dit met de vorige speakers had moeten merken. Tevens kan je brakke audiofile's uitsluiten door gewoon andere file's te pakken.

Dus ook bedankt voor je opinie, maar ik denk dat die onjuist is.

Laatst bewerkt:
TS gaf aan dat het probleem enkel voordoet bij matige kwaliteit mp3tjes. Dan is he5 dus software en niet hardware.

Mijn 600 euro audio set kraakt ook op *** mp3tjes

TS gaf aan dat het probleem enkel voordoet bij matige kwaliteit mp3tjes.
..... mmmmm kan je mij aangeven waar hij dat aangaf? ik zie:

Zou je dan niet verwachten dat beide kanten moeten kraken?

Bedankt voor het meedenken in ieder geval

In geen van beide geeft hij aan dat hij slechte mp3's heeft. Hij gaat alleen blind op jouw advies af.

Maar TS kan dit meningsverschil oplossen door even te testen met meerdere bronnen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan