krakende speakers na verdraaien van headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagieXK

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Hallo,

Laatst zat ik op skype, en de mic van de headset deed het niet, zodoende heb ik aan de draadjes van de headset zitten draaien (vooral bij de plug), na aantal minuten kon ik praten zodat de ander mij kon horen! Fijn dat dit was verholpen.

Maar nu, als ik mijn muziek aan heb, dan kraken mijn speakers van de stereo, want die heb ik aan gesloten op de pc (vooral bij rustige muziek hoor je het als het harde geluid niet boven het kraken uit komt;)). Als ik gewoon een cd-tje luister of radio dan kraakt het niet!

Waar zou dit aan kunnen liggen? De ingang waar de headset heeft die kortsluiting gemaakt of iets dergelijks? of gaat dit meer om een beschadiging op de geluidskaart (onboard)

Vraag me af of we dit goedkoop kunnen fixen? en is een geluidskaart (onboard) los te koppelen?

ps, de headset heb ik weggegooit!!

Hmm, het lijkt mij dat je de stekker van je speakers in een ander gaatje duwt dat die van je microfoon? Heb je niet toevallig een keer je muziek heel hard laten staan (al is het maar voor even)? Dat kan je boxjes "opblazen" waardoor je zo'n ruis hebt.
Makkelijkste om dat te testen is even andere boxjes aan te sluiten. Anders zou ik het niet weten en inderdaad aan een kappotte geluidskaart gaan denken. Maar ik heb geen idee of die (als ze onboard zijn) te vervangen zijn...

de stekkers van mijn stereo zitten onderhand 3 jaar in het zelfde gaatje achterin de systeemkast.
Muziekhard? dat kan die best aan, de versterker zit in de stereo en niet in de geluidskaart..en anders had ik het kraken al veeel eerder moeten hebben;)

als er iets kortsluiting maakt op de geluidskaart valt zoiets te ontdekken waar het probleem zit? solderen ofzo? (heb de ballen verstand van verder)

kortom, ik baal er behoorlijk van..muziek moet gewoon aan zijn, alleen zonder gekraakt!

Wat gebeurd er als je softwarematig de muziek zachter zet en hardwarematig harder (dus in windows zet je de muziek zachter, en de speakers draai je verder open)? Bij een oude pc van mij heeft dat wel eens geholpen (kreeg ook ruis uit het niets).

kan iemand me met zekerheid vertellen of een geluidskaart onboard eraf te halen is? en de vervangen valt?

Normaal zou u die in het Bios moeten kunnen uitschakelen , en als dit het geval is JA dan kan u een nieuwe kaart plaatsen .

Laatst bewerkt:
hehe okay, dan nu de volgende vraag:

Hoe kan ik dat uitschakelen?

Als je hem los kan krijgen, waar moet ik dan op letten bij het aanschaffen van een nieuwe?

Hoe je dit in de bios uitzet is afhankelijk van het soort bios je hebt. Je start hem op door op een bepaalde knop (meestal del, F12 of zoiets) te drukken bij het opstarten. Dit moet je doen voor windows opstart (er staat ook aangegeven welke knop het is). Dan even door de menu's bladeren (muis werkt hier meestal niet, enkel toetsenbord) en je geluidskaart zoeken.

Volgens mij bedoelt Jimpieke dat je er een nieuwe bij kan zetten, dus niet vervangen. Je schakelt de oude alleen uit. Als hij namelijk onboard is is de kans vrij groot dat hij vast zit gesoldeerd, en niet te verwijderen is. Dan kan je er meestal wel gewoon eentje bij plaatsen, want die gebruikt een andere aansluiting op je moederboard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan