Krakende Speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Housensation

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Hallo mensen,

Ik zit met het volgende probleem en ik hoop dat u mij hiermee kunt helpen.

Het gebeurt sinds kort dat mijn PhillipsPC400 5.1 speakers kraken. Ik heb net een nieuwe Creative Soundblaster Audigy SE geluidskaart (voorheen onboard waarbij het probleem zich ook voordeed) dus daar kan het zeker niet aan liggen. Het komt vooral voor als er ergens in het huis iets wordt aangezet. Ook hangt er een tl-buis naast de computer en als de stekker daarvan in het stopcontact gaat kraken de speakers ook. Dus ik hoop dat het een probleem is met het verlengsnoer. Ik zou graag willen weten of het zou helpen om een stroombeveiligde stekkerdoos aan te schaffen ;)

Tevens is het zo dat er 350 Watt aan voeding in de computer is geïnstalleerd. Sinds kort heb ik een 1TB interne schijf plus een 1TB externe schijf aangesloten ik weet niet of dit het probleem ook zou kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hallo

Een p.c. , aangesloten op een niet geaard stopkontakt kan storingsgevoeliger zijn , met o.a. dergelijke symptomen als logisch gevolg.

Indien de p.c. echter wel korrekt geaard is , zou ik persoonlijk eens als test de speakers loskoppelen v/d p.c. "line out" verwijderen , en dan eens kijken of je de storing nog steeds op deze aktieve speakers hebt.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan