Krantenbericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

khk464

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Ik weet niet of het waar is maar als de kranten er al over schrijven dan wordt er meestal al over gedacht en als het in een land komt dan volgt de rest meestal ook wel:

BRUSSEL Breedband-providers analyseren de mogelijkheid om hun tariefstructuur volledig om te gooien. De succesformule waarbij de surfer onbeperkt het net op mag voor een vast bedrag per maand strookt niet meer met de werkelijkheid, zeggen de providers. Straks zal de gebruiker enkel betalen voor wat hij echt gebruikt.
De internetproviders, zoals Telenet en Skynet, kampen door het succes van hun kabel of adsl-formules met gigantische problemen. Vooral spelletjesfanaten en muziek- en videoliefhebbers stellen het netwerk zwaar op de proef. Af en toe kraakt het netwerk, en ligt alles plat. Het downloaden van al die data vertraagt ook het gewone dagelijkse internetverkeer. Met een andere tarievenstructuur hopen de breedbandproviders het tij te keren.
De providers stappen van het klassieke systeem 'één prijs voor een bijna onbeperkte internettoegang' af. De klant zal per gebruik moeten betalen.
Iemand die slechts af en toe op het internet surft en een paar keer per week zijn e-mail checkt, zal dus mis-schien zelfs minder betalen dan vandaag. Maar een gamer die regelmatig online spelletjes speelt of een filmliefhebber die 's nachts via Kazaa volledige langspeelfilms binnenhaalt, zal diep in de buidel mogen tasten. Vandaag speelt de solidariteit tussen de gebruikers, maar blijkbaar zijn de inkomsten onvoldoen-de om de kwaliteit van het netwerk op peil te houden. De infrastructuur voor een dergelijke ingreep bestaat al, zo bleek al een paar weken geleden tijdens een conferentie van Alcatel. Met enkele software-aanpassingen kunnen de providers hun plannen uitvoe-ren. Voor de klant zal dat waarschijnlijk een hogere fac-tuur betekenen, waardoor de net ontluikende breedband-diensten een ferme opdoffer te verwerken zullen krijgen. Voorts verdwijnt ook de eenvoud en overzichtelijkheid zo eigen aan een breedband aan-sluiting.

Volgens mij ruiken ze weer waar er geld te halen valt, namelijk bij de kleine gebruiker.:evil:

Groetjes

Nog een berichtje, we moeten blijkbaar ook aan het handje van de Amerikanen gaan lopen en telenet doet dat dan ook:

Telenet tegen illegale downloads
MECHELEN
Telenet heeft de voorbije maanden een honderdtal klanten op de vingers getikt omdat ze illegaal bestanden van het internet zouden afgehaald hebben. Indien de klanten niet stoppen met hun activiteiten riskeren ze het verlies van hun internetverbinding en een gerechtelijke sanctie. Telenet kreeg het bericht van de illegale downloads van de Amerikaanse Motion Picture Association. Telenet mag de namen van de klanten niet doorgeven aan de MPA. Volgens professor Jos Dumortier zal een rechtszaak tegen een individu waarschijnlijk geseponeerd worden. Skynet heeft nog geen berispingen van het MPA ontvangen.

Groetjes

We gaan dus weer terug naar hoe het was met internetten via de telefoonlijn. Je betaalt wat je gebruikt.

doy, de berichten zijn verschenen in het gratis blad " Metro " van maandag 12 Mei, dat bij de dagbladhandel en alle openbare plaatsen in België mee te nemen is. Er blijkt enkel een sumiere beginpagina te zijn op http://www.freemetro.be/

Ik zoek nog wel wat verder.

Groetjes

Er is anders geen man overboord hoor... maar... had graag die info doorgespeeld.
Als zij daar in België mee beginnen, zal het hier in Nederland ook wel niet lang duren!

Daar ben ik bang voor, het is misschien niet zo erg maar waar rook is........

Groetjes

Zat er wel in grrrrrrh...lekker melkkoetje he! Ik ben daar wel nieuwsgierig naar en heb net een email naar Multikabel gestuurd en gevraagd of dit in Nederland ook staat te gebeuren of dat hierover inmiddels wordt nagedacht.

Nog even een reactie, ik had een mailtje naar de Metro gestuurd en de journalist heeft mij terug gemaild om te zeggen dat de bron van het artikel een artikel is in De Zondag van elf mei 2003. Ook terug te vinden op:

http://users.skynet.be/molletje/pay.html

Groetjes

Heb al bericht van Multikabel terug gehad:

"Bij ons is niets van deze discussie bekend. Natuurlijk hebben wij geen voorspellende gaven over de toekomst, maar voor de komende tijd kunt u er zeker op rekenen dat wij geen andere manier van incasseren gaan hanteren."

Daar kan je dus alle kanten mee op, afwachten maar en als het zo ver is, dan massaal naar de Consumentenbond of dergelijke. :evil: !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan