`krantestijl

Status
Niet open voor verdere reacties.

namron

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Ik importeer (via OCR) een krantekolom van een krant in word (2007) Deze kolom is ca 4 cm breedt.
In word wordt ook op 4 cm afgekort ik wil de krantekolom over de gehele breedte van word hebben, kan dit automatisch (handmatig lukt dit wel maar is veel werk, na iedere regel del indrukken enz. enz. tot de regel over de gehele breedte staat)

Ik vermoed dat de zoek en vervang functie binnen Word jou uit de brand gaat helpen.
Daartoe is het wel even van belang om te weten hoe de regel / alineascheiding(en) er nu uitzien.
Kun je even in Word het 'opmaaktekentje' aanzetten en ons dan vertellen hoe de regels eruit zien en dan met name natuurlijk de einde-regel-tekens.
Maak maar een screendumpje van Word, dan kunnen we het zelf zien.
Wat ik bedoel met het 'opmaaktekentje'? Zie afbeelding.

Bijlagen

• opmaakteken.jpg
    opmaakteken.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 68
Krantestijl

Word pagina einde .jpg

Het is inderdaad de door U aangegeven einde pagina teken. Dit staat achter elke regel van de krantestijl regel.

Gr Namron

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in de screendump niet zie wat ik verwachtte te zien.
Wil jij dat krantenartikel in de onbewerkte / oorspronkelijke vorm eens naar mij mailen?

gast0225-helpmij@live.nl

Het plaatje van namrom is exact wat je kunt verwachten :). En zo te zien staat de uitlijning op <Uitvullen>, wat vaak het geval is bij krantenkolommen. Met <Zoeken en vervangen> (<Ctrl>+<h>) kun je simpel het eindemarkeringsteken vervangen door een spatie: Typ in het tekstvak <Zoeken naar> ^p en in het tekstvak <Vervangen door> een spatie, en druk op <Alles vervangen>. Nu is de tekst weer doorlopend. Uitlijning doe je natuurlijk met een sneltoets: <Ctrl>+<l>. Al mag je van mij ook tijd verspillen door met de muis op het knopje te klikken :).

Ok, die miste ik idd. in de opsomming onder 'speciaal' : uitlijnen.

Krantestijl

Heren/Dames

Hartelijk dank voor uw effectieve en snelle oplossing van mijn vraagstelling.

gr Namron

Graag gedaan :). Als het gewerkt heeft, en je vraag dus is beantwoord, mag je hem nog op <Opgelost> zetten.

Je vraag is opgelost, maar de Status van de vraag nog niet, en dat bedoelde ik eigenlijk. En dat kan jij alleen doen, als vragensteller. Je hebt daar een aparte knop voor on de blauwe menubalk. Dus graag nog een poging ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan