Kras of defecte pixel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0169

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hallo allemaal,

Ik kwam gister thuis en startte mijn computer, niets bijzonders dus. Maar na een paar minuten had ik door dat er van die irritante strepen op mijn scherm zaten. Ik heb het met brillenpoetsspul proberen weg te vegen, maar dat ging dus niet. Ik dacht dus dat het krasjes waren, maar als ik er met mijn vingers over heen ga voel ik niets. Het zit dus echt in mijn beeldscherm. Ik denk dus dat het defecte pixels zijn, maar het zijn echt strepen, geen puntjes. Ik heb geen idee hoe dit komt en of dit nog te repareren valt, want het is echt heel irritant. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, hieronder zie je één van die krasjes (het zijn er 3..)

[smallIMG]http://img269.imageshack.us/img269/9786/foto0911.jpg[/smallIMG]

Kan iemand mij vertellen wat dit precies is? :o Valt het onder garantie? Kan ik het zelf verhelpen?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemiddag,

Mocht je nog garantie hebben zou ik dus hier aanspraak op maken lijkt mij.

Ik heb het beeldscherm in februari gekocht via Azerty. Online dus. En ik heb een garantie van 3 jaar. Is het mogelijk dat als ik het terug stuur, ik een nieuwe krijg of dat het wordt gerepareerd? Ik heb namelijk geen doos of boekjes meer... Alleen het beeldscherm, kabel en garantiebewijs..

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan zou ik in contact treden met Azerty en afspreken dat je deze foto even mailt dan kan je dan afspreken hoe of wat het lijkt mij dat het onder garantie valt als er geen beschadiging van buiten af is.
En ja hoe ze reageren op het missen van de doos en boekjes dat merk je wel .

Laatst bewerkt:
Het ziet er idd naar uit dat er een hele rij kristallen kapot zijn als ik de mooie regenboog kleurtjes door mekaar zie. Ik voeg me aan bij Modag, dit zou niet mogen gebeuren tenzij je natuurlijk met schoon maken iets te hard hebt gedrukt op het beeldscherm oppervlak.

Het garantie bewijs is het belangrijkste, de doos niet. Zei begrijpen ook wel dat je niet alles bewaard.

grtjs jjw

inderdaad en waarschijnlijk meer van deze streepjes hoeveelte langer je je beeldscherm aan hebt... gebeurt ook vaak met oudere mobiele telefoons, dan zijn de pixels niet meer goed, inderdaad gewoon contact opnemen en zij helpen je vast wel

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb contact opgenomen met Azerty en dit kreeg ik terug:

U kunt RMA aanvragen, echter kan ik niet garanderen dat dit onder de garantie valt.
Wij zullen na ontvangst van de monitor deze opsturen naar de leverancier / fabrikant.
Zij bepalen of dit garantie is.

Dit komt doordat er een bepaald aantal dode pixels in een scherm mogen zitten en dit niet als defect word beschouwt door de fabrikant.

Nou ja, dat is duidelijk dus. Ik heb inmiddels al RMA aangevraagd en hoop daar ook snel bericht van terug te krijgen. Waarschijnlijk stuur ik het scherm gewoon op en zie ik dan wel, ik weet immers niet precies wat er aan de hand is.
Ik houd jullie op de hoogte :)

De testafdeling heeft het scherm defect verklaard en nu wordt het teruggestuurt naar de fabrikant. Het kan nog 4 weken duren..

Wat duurt dat toch allemaal lang he...pfff.
Nou ja, het ligt in ieder geval niet aan jouw dus neem ik aan dat het garantie werk word en je of een gerepareerde of nieuwe beeldscherm krijgt.

grtjs jjw

Nou ik heb het scherm ontvangen en wat blijkt? Het is gewoon een nieuw, maar ander scherm! :eek:
Hiervoor had ik een LG W2253 en nu heb ik een W2261 gekregen.. Hij zal wel niet meer leverbaar zijn, maar ik had daar wel graag over bericht willen worden. Ik heb het scherm nog niet geïnstalleerd, dat ga ik zo eventjes doen. Op het formulier (garantiebewijs denk ik?) staat wel vermeld dat het gaat om een LG W2253, dus ik hoop niet dat ik hier later gedonder mee krijg stel dat er weer eens iets aan mankeert.
Ik ga nu even met dat scherm aan de slag, maar wel vraag ik me af: is het normaal dat je gewoon een ander product krijgt? :confused:

Nou ik vind persoonlijk ook dat als het product niet meer leverbaar zou zijn dat je daar over word geïnformeerd en dan eventueel de keuze zou krijgen of je het wel of niet accepteert. Wat betreft eventuele nieuwe garantie, ik zou wel contact opzoeken met de leverancier zodat ze op de nieuwe leveringsbon kunnen aangeven dat het om een ander product gaat en je daar weer full garantie op hebt.

grtjs jjw

Qua specs zijn ze ongeveer elkaars gelijke, dit scherm vind ik alleen iets minder mooi, maar dat is subjectief. Ik neem later nog contact op met Azerty hierover. Vraag me af of ze zich er bewust van zijn dat het een ander scherm is, omdat dat niet staat aangegeven namelijk.

Ik zit nu alleen met een ander probleempje. Het scherm heb ik via een hdmi kabel aangesloten en heb ik met Ati Catalyst Control Center -> Scaling Options op 0% gezet, zodat ik geen last heb van zwarte randen om het beeld. Maar iedere keer als ik de pc opnieuw opstart moet ik dit opnieuw doen, terwijl ik de instellingen gewoon heb opgeslagen :confused:

Is hier een fix voor?? Anders gebruik ik weer een DVI kabel.. ;)

Nou in theorie zou de machine de instellingen moeten onthouden, ik zou er even zo snel geen reden en oplossing voor weten. Met DVI heb je het dus niet begrijp ik eruit?
Das helemaal vreemd.

grtjs jjw

Klopt. Voorheen altijd DVI kabel gebruikt, maar de meegeleverde DVI kabel van het scherm is te kort en heb toen voor het gemak maar een hdmi kabel gebruikt :o
Ik heb nog wel ergens een langere DVI kabel liggen, maar dan moet ik echt goed zoeken, vandaar snapje?

Maar goed, ik vind het vreemd en vervelend dat ik dat steeds opnieuw moet instellen. Dat zou niet hoeven lijkt me...

Suggesties, iemand??

Ik heb er nooit een oplossing voor kunnen vinden en gebruik nu gewoon een DVI kabel. Jammer! Slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan