Kras op het glas van scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wenniepen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe je krasjes kunt verwijderen op het glas van een scanner?
Er zijn twee lichte krasjes ontstaan met het erop leggen van foto's, ik zag het ineens.

Canon waarvan de scanner is, heeft geen oplossing.

Wie kan mij helpen?

Groetjes Wen

Er bestaan tubetjes met speciale pasta waarmee je krasjes kunt herstellen... Vraag het eens bij de lokale computerboer.

Hoi,

Bedankt voor je antwoord, ik weet wel dat er polijstpasta's bestaan waarmee je krasjes van je mobiel kunt verwijderen.
Bij Canon kenden ze dat ook, maar voor glas niet.

Nouja ik heb er geen ervaring mee maar ik heb wel gehoord dat ze het verkochten..

Heb je echt last van de krasjes ?
Het middel zou wel eens erger kunnen zijn dan de kwaal.
Je ook zou Cargass eens kunnen bellen, daar hebben ze zeer veel verstand van glas.

moest niets lukken zou je eventueel scanner demonteren en proberen het glas te veranderen

op zicht lijk mij gewoon glas (2-3 mm)

Hoi,

Ja ik had vandaag bijv. last van die krasjes, ik zag de krasjes op een bepaalde foto met veel wit, die ik gescand had. En bij het scannen van negatieven is het ook te zien.

De scanner demonteren, ik heb al gekeken, maar ik zie geen schoefjes ofzo, zou niet weten hoe die uit elkaar gehaald kan worden.

Ik hoop dat ik een tubetje kan vinden of misschien carglass.

Van carglass kreeg ik het volgende te horen,

U zou polijstvloeistof kunnen gebruiken. Dat is verkrijgbaar bij een
automaterialenzaak.

De kans bestaat dat daardoor het beeld vervormt, dus wat wij u zouden aanraden is naar een fotozaak te gaan.

Ik hoop dat ik dat tubetje kan vinden van een pcboer gheghe..........

Groetjes Wennie

De optie na carglass was bij mij ook een fotozaak, ben bang dat wanneer je zelf gaat zitten polijsten dat je dan inderdaad vervormingen krijgt (middel\kwaal).
Bij autoruiten vullen ze beschadigingen eerst op en polijsten ze het overbodige vulmiddel weg.

Probeer het eens bij de fotozaak:

Graaf BV, Van der
Meent 44
3011JL ROTTERDAM

Tel: 010 4119105
Fax: 010 4128124

Laatst bewerkt:
Hey Jozo,

Bedankt voor je tip! Ja ik was ook al bang dat er vervormingen zouden op gaan treden enzo.
Heb jij dit ook gehad? Krasjes op het glas van je scanner?

Ik zal die fotozaak binnenkort eens proberen.

Groetjes Wendy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan