Krasje op CRT TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Ik heb een CRT TV op mijn slaapkamer staan. Alleen zit er een krasje op het beeld. Het is geen hele grote kras, maar je aandacht wordt er tijdens het kijken toch steeds heen getrokken.
Weet iemand of er een manier is om dit krasje een beetje weg te werken?

Ik ben verder erg tevreden over de TV dus om nou voor één krasje een nieuwe te kopen vind ik ook zonde :)

Voor autoruiten gebruikenze een of andere hars om sterretjes/barsten op te vullen. Geen idee of dat ook voor tv's kan, maar het is een begin.

De coating-laag bij een lcd-tv is een erg kwetsbaar laagje, daar valt niets aan te repareren...
Of om het krasje heen kijken of een nieuwe kopen helaas.
De laag is flinterdun, en door de kras en de opbouw van zo'n scherm blijf je dat dan - erg irritant uiteraard - zien :confused:

Als het een oude buis is kan dat laagje nog wel eens ontbreken maar jah dan moet je polijsten... en dat maakt het plekje vaak een stuk doffer....

Dus eromheen kijken of een nieuwe kopen is het verstandigst zoals Seven Of Nine hierboven al aangeeft

De coating-laag bij een lcd-tv is een erg kwetsbaar laagje, daar valt niets aan te repareren...
Of om het krasje heen kijken of een nieuwe kopen helaas.
De laag is flinterdun, en door de kras en de opbouw van zo'n scherm blijf je dat dan - erg irritant uiteraard - zien :confused:

Alleen gaat het hier om een CRT TV.

@Latias, heb je al een middel geprobeerd om helm vizieren weer krasvrij te maken?
Een beetje fatsoenlijke motorzaak heeft dat.

Nee, ik heb nog niks geprobeerd, aangezien ik hem niet nog verder wou beschadigen.
Weet je toevallig de naam van zo'n middeltje, Maestro12?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan