Krassen op beeldscherm Sony Vaio

Status
Niet open voor verdere reacties.

louiss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
Ik heb net het scherm van mijn sony vaio afgestoft en nu zitten er allemaal krassen op het scherm. Wat nu?!:shocked:

De laptop is nog maar een week oud en moet dus nog een behoorlijk tijdje mee..
Ik wist niet dat dat niet met een gewone stofdoek kon, mijn vorige laptop stofte ik ook altijd gewoon met een stofdoek..

dat is heel dom.... je moet ook NOOIT een beeldscherm van een computer of tv afstoffen met zomaar een doekje, en al helemaal niet met een papieren tissue. Als het een glanzend scherm is, moet je helemaal oppassen. Die doekjes en tissues lijken glad, maar dat zijn ze zeker niet. Op microscopisch niveau zijn ze hartstikke hard en ruw.

Bij een kantoorboekhandel, de plaatselijke pc-boer of bij een audio/videozaak kan je speciale doekjes en flesjes reinigingsmiddel kopen voor het schoonmaken van beeldschermen. Kost pakweg tussen de 5 en 10 euro.
Ga dat eens kopen, en maak het scherm ermee schoon, misschien valt de schade nog mee, en is het meer uitgesmeerde viezigheid dan echte krassen.

Dat het dom, daar was ik zelf ook al achter ja.. Maar ik wist het echt niet, want met mijn vorige laptop kon het gewoon wel, maar die had inderdaad geen glazend scherm.

Ik vrees echter wel dat het echte krassen zijn en geen uitgesmeerde viezigheid. Voor de volgende keer zal ik wel speciale doekjes kopen.. Maarja, daar gaan de krassen niet van weg lijkt me.. :( Ik vind het zo zonde, ik heb hem een week en nu lijkt het alweer alsof het een oude laptop is..

Ik denk niet dat je er veel aan kunt doen. Er bestaan wel opvulmiddeltjes met microkristallen voor de beeldschermen van mobiele telefoons of horlogeglas enzo, maar ik zou dat toch niet aanraden. Die moet je er doorgaans met een grof borsteltje op poetsen, en dat maakt het alleen maar erger. Bovendien moet het dan toch een redelijk diepe kras zijn. Resultaat is doorgaans niet super, want je blijft het zien.
Polijsten is denk ik ook geen optie, omdat je daarmee feitelijk een dun laagje wegschuurt. Daar knapt het ook niet van op.

Wat je zou kunnen doen is eens informeren bij Sony of ze er iets voor hebben, danwel er iets aan kunnen/willen doen (dat zal dan een coulanceregeling zijn, het is immers je eigen schuld, geen productiefout ofo)
Zo niet, zou je ook de polis van je inboedelverzekering er eens op kunnen naslaan...?

Bedankt voor alle tips en informatie. Aangezien er geen (makkelijke) oplossing voor blijkt te zijn, heb ik besloten dat ik me er niet meer druk over ga maken.
Het blijft wel zonde natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan