Krijg 0,00 niet weg uit boekingslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

marangos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Wie kan me helpen om deze formule zo aan te passen dat de nullen (2 decimalen) niet zichtbaar zijn?

=ALS(F6=0,06;G6/106*6;0)

De cel/formule staat in kolom I (omzetbelasting 6%) en wordt pas aktief als ik in cel F6 6% invoer.
G in de formule slaat op kolom G (inkomsten netto).

In de rest van de lijst wil ik mijn nullen graag houden dus optie uitvinken nulwaarden is voor mij geen optie.

Al mijn pogingen met op dit en andere forums gevonden oplossingen hebben tot niets geleid.

groet,

dimitri

De bewuste cel selecteren en dan getalnotatie - decimaal verwijderen ? Zo doe ik dat, daar zijn zelfs knnoppen voor!
Of je kunt vanuit Opmaak kiezen voor Cellen - tab Getallen en dan in het kader Opmaak kiezen voor de juiste. Onderin staat nog bij Opties: aantal decimalen (die zet je dan op 0) en het instellen van het aantal voorloopnullen.
Succes!

Laatst bewerkt:
Hallo Solaris

Jouw oplossing is me bekend maar aangezien het om btw gaat wil ik graag in mijn lijst de decimalen erbij laten. Als het met een aanpassing van de formule niet lukt ga ik het wel op deze manier doen maar het zou toch mooi zijn als het compromisloos gaat lukken.

In ieder geval bedankt voor je reaktie,

dimitri

ga eerst in het menu 'opmaak' naar 'stijlen en opmaak'. Rechtsklik daar op 'standaard' en kies 'nieuw'.
Kies een nieuwe naam (bvb ZonderNullenAchteraan) en ga naar de tweede tab 'getallen'. Wijzig daar 'standaard' in -1234.
Ga nu naar de cel i6 en kies in het menu 'opmaak' voorwaardelijke opmaak.
Verander daar bij Voorwaarde 1', in het eerste rolmenu 'celwaarde is' in 'formule is'. Schrijf in het volgende vak dan deze formule: F6 <> 0,06. Op de tweede lijn kies je het opmaakprofiel ZonderNullenAchteraan (naam die je gekozen hebt).
En dan maar copieren en plakken speciaal, enkel opmaakprofielen voor de andere vakken.
Moest je die voorwaardelijke opmaak ook in andere kolommen nodig hebben, wijzig dan de formule in $F6 <> 0,06.

Hallo Paulva,

Hij is er bijna. Ik ben op deze manier van de decimalen af terwijl deze nog wel funktioneren maar de voorloopnul hou ik wel.

Als bijlage heb ik een paar regels van mijn sheet waarbij de 3e regel de door jou voorgestelde correctie bevat en de overige de oude situatie.

groet,

dimitri

Bijlagen

Dimitri,

Ik weet niet of de vraag nog leeft en wat je bedoelt met voorloopnullen, maar misschien heb je hier iets aan:
Code:
=ALS(OF(G3=0;F3=0,19);"";ALS(F3=0,06;G3/106*6;0))

Hallo Rob,

Het werkt zoals ik het wil. Snap niet veel van jouw formule. Het lijkt alsof je met de OF functie en de eerste code (G3=0;F3=0,19) de cel waar de formule in geplaatst is de opdracht geeft niets te doen.
Ik hoop dat er meer gebruikers van dit forum plezier aan hebben.

Sorry voor de late reaktie en ontzettend bedankt.

groet,

dimitri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan