Krijg ADSLmodem niet online met internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter PC600
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PC600

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Sinds 1 maand heb ik een ADSL abonnement van Scarlet.be .
Hiervoor heb ik een Linksys ADSL2MUE modem gekocht en geinstalleerd. Alles werkt zoals het moet. Via IP 192,168,1,1 kom ik in de instellingen van het modem. Maar wat ik ook doe, ik geraak niet op het internet. Ik begin te vermoeden dat het DSL-synchronisatiesignaal nog altijd niet door Belgacom op mijn lijn is gezet.

Op het modem staan 5 led's. Power, usb, ethernet, dsl en internet. De internet led brand enkel als er dataverkeer via het internet loopt. De dsl-led zou moeten branden als het modem het synchronisatiesignaal van je provider ontvangt. En dit brand bij mij niet!
Mijn vraag: moet deze led altijd branden als mijn modem aanstaat? Zelfs als mijn pc niet ingelogd is op het internet of als hij af staat?

De dsl-led zou moeten branden als het modem het synchronisatiesignaal van je provider ontvangt. En dit brand bij mij niet! Mijn vraag: moet deze led altijd branden als mijn modem aanstaat? Zelfs als mijn pc niet ingelogd is op het internet of als hij af staat?
Volgens mij heb je de oplossing zelf al gevonden, ook al heb je niet ingelogd op het internet dan blijft wel het activiteits lampje braden omdat er wel internet bij / op je modem zit. Maar niet op je computer op dat moment. Bel anders even scarlet of ze je wel hebben aangesloten.

Ik heb al met de Scarlet helpline kontakt gehad. Maar veel hulp heb je daar niet aan. Zij zorgen zelf niet voor de werkelijke aansluiting. Zij verkopen je een abonnement, en dan sturen ze een briefje naar Belgacom (waarvan zij als provider een aantal lijnen huren) met de opdracht het synchronisatiesignaal op mijn lijn aan te sluiten. Waarna Scarlet me dan een mooi briefje toestuurd met het bericht dat mijn abonnement actief is.
Scarlet zegt dus niet direct verantwoordelijk te zijn voor de fysische aansluiting, en Belgacom zegt dat ik met klachten naar Scarlet moet gaan. Van het kastje naar de muur sturen noemen ze dat :(
Ik heb van Scarlet de belofte bekomen dat ze de aansluiting nogmaals bij Belgacom gaan aanvragen. Ondertussen ben ik wel al 6 weken verder na mijn originele aanvraag, en heb ik nog altijd geen internet!

Met mijn vraag wou ik maar zekerheid bekomen dat de fout bij Belgacom ligt, en niet bij mij. (mijn fysieke lijnverbinding heb ik natuurlijk gecontroleerd, en die is perfekt ok)

Laatst bewerkt:
als je kabels ok zijn + je modem goed ingesteld (via het boekje). Dan lijkt het me dat he bij scarlet ligt. Maar misschien is er nog iemand die het misschien wel weet

Ik ga er dan maar van uit dat de dsl-led altijd moet branden, ook als mijn PC af staat. Dus is het wachten tot Belgacom zo vriendelijk wil zijn hun werk eens te doen :evil:
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan