Krijg alleen een zwart scherm bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Hoi,
Ik heb een vreemd probleem, een poosje geleden heb ik een computer volledig geformatteerd en alles schoon en nieuw geinstalleerd, hier thuis deed alles het perfect, later bij de eigenaar is er iets fout gegaan en kreeg ik de computer terug, op dat moment kreeg ik alleen een zwart scherm als windows xp wilde opstarten en in de veilige modus een zwart scherm met in de hoeken veiligmodus.
Verder gebeurd er helemaal niets.
Ik heb toen die computer maar weer geformatteerd en alles weer opnieuw geinstalleerd.

Maar nu heb ik een computer van een andere kennis staan met Windows xp en die heeft exact hetzelfde probleem, alvorens ook deze schijf weet te formatteren zou ik toch graag is weten wat hier nu de oorzaak van kan zijn.

alvast erg bedankt voor je reactie


Groeten Barney
 
Wel een 15-tal minuten geleden heb ik een telefoontje gekregen van een kennis, ik heb zijn pc een 3-tal weken ook terug geformateerd, en na een systeemherstel, wat helemaal niet nodig was, heeft die hetzelfde probleem. Ga even in de bios en zet daar de cd-rom als opstart. Plaats de cd van Winxp,kies dan voor herstellen. hopelijk lukt dit.

Bij een Pachard Bell toch niet ??

Bij deze kennis is dat zo, en dan weet ik het zo niet.
 
Ik heb inmiddels de schijf maar geformatteerd en alles weer schoon geinstalleerd.
Maar ik zou toch graag weten waarom deze computers dezelfde problemen hadden en het belangrijkste, wat is hier de oorzaak van, want er moet iets gebeurd zijn.

Als iemand de oorzaak weet, dat zou ik het heel erg graag van je horen.

Alvast bedankt voor je reactie.

groeten Barney
 
De eerste computer waar het probleem van het opstarten in alleen een zwart scherm en verder niets bij ontstaan is , was als volgt.

Ik had die computer volledig geformatteerd ( partitie C ) Partitie D had ik laten staan.
Daarna windows xp volledig nieuw geinstalleerd met alle drivers van de hardware enz.
Toen de Viruscan geinstalleerd en meteen via een andere computer de datfiles geupdated zonder internet te gebruiken dus nog.
Toen een volledig systeemscan laten uitvoeren en die vond geen infectie's of dergelijke.
Ook de update voor het blastervirus lek geupdated, ( ook middels de memory stick en geen internet ).
Toen is de computer opgehaald en hebben ze thuis geprobeerd de printer, muis en cable wanadoo internet te installeren, meteen begon toen weer het geval van het zwarte scherm tijdens opstarten en meer kon je niet doen , ( toen heb ik hem weer geformatteerd en opnieuw alle bovenstaande geinstalleerd ) en nu maar afwachten of het zwarte scherm op een gegeven moment weer komt.
Maar voordat het probleem weer verschijnt wil ik toch graag is weten waar dat nu toch door komt en wat ik er aan kan doen, want zo blijf ik aan de gang.
Soms krijgen de betreffende computers die blijven hangen in een zwart scherm tijdens opstarten ook een melding dat de computer om zoveel tijd opnieuw zal opstarten ( je denkt dan aan het virus, maar dit is gecheckd allemaal )

Weet je een oplossing, meld het mij alsjeblieft.

Alvast bedankt

Barney
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan