Krijg Asrock moederbord niet gestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert41

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
asrock moederbord

heb ook asrock moederbord gekocht en krijg het ook niet gestart . heb al clrcmos gedaan en batt eruitgehaald. kan iemand me helpen .is eerste keer ben nog leek

specs....
asrock 4core dual vsta
pentium 805 dual core
geheugen 1024 pc2 4200 444
voeding 450w

heb ook asrock moederbord gekocht en krijg het ook niet gestart . heb al clrcmos gedaan en batt eruitgehaald. kan iemand me helpen .is eerste keer ben nog leek

specs....
asrock 4core dual vsta
pentium 805 dual core
geheugen 1024 pc2 4200 444
voeding 450w

Waar ik hardleers in ben is dat ik vaak vergeet naast de grote power stekker ook nog die kleine vierkante aan te pinnen, maar dat zal wel kloppen denk ik bij je. Draaien de ventilatoren wel?? Laatst bij een ander bord moest ik de powerswitch stekker omdraaien en toen deed ie het wel. Mijn ASROCK ligt inmiddels in de prullenbak, dus LP je hoeft mijn vraag niet meer te beantwoorden tenzij in het algemeen belang.

Hoi !

@geert41: Als je nog nooit een MOBO hebt ingebouwd is het aan te raden de eerste keer daarbij hulp te vragen van iemand met meer ervaring.
Nu: gewoon opnieuw beginnen volgens de richtlijn van @Lange Pier:tweede post.

@egkok: In de diagnose-methode, zoals hier beschreven door @Lange Pier, sluit je uiteraard de voeding compleet en correct aan ! Opstarten gebeurt door de twee pinnetjes, waar normaal de opstartknop aan bevestigd wordt, heel even door te verbinden (schroevendraaier o.i.d.)
Als de bios-speaker niet geintegreerd is in het MOBO deze uiteraard ook aansluiten.
Hoor je dan geen beeps is je MOBO in principe overleden, mits je processor + koeler volgens het boekje zijn aangesloten.

@acm1509: GEEN kabeltjes aansluiten, zie hierboven ! Anders sluit je fouten in knoppen/kabeltjes etc. nog niet uit.

De bedoeling van deze manier is de oorzaak d.m.v.steeds opnieuw een item toe te voegen te achterhalen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

@geert41: Als je nog nooit een MOBO hebt ingebouwd is het aan te raden de eerste keer daarbij hulp te vragen van iemand met meer ervaring.
Nu: gewoon opnieuw beginnen volgens de richtlijn van @Lange Pier:tweede post.

@egkok: In de diagnose-methode, zoals hier beschreven door @Lange Pier, sluit je uiteraard de voeding compleet en correct aan ! Opstarten gebeurt door de twee pinnetjes, waar normaal de opstartknop aan bevestigd wordt, heel even door te verbinden (schroevendraaier o.i.d.)
Als de bios-speaker niet geintegreerd is in het MOBO deze uiteraard ook aansluiten.
Hoor je dan geen beeps is je MOBO in principe overleden, mits je processor + koeler volgens het boekje zijn aangesloten.

@acm1509: GEEN kabeltjes aansluiten, zie hierboven ! Anders sluit je fouten in knoppen/kabeltjes etc. nog niet uit.

De bedoeling van deze manier is de oorzaak d.m.v.steeds opnieuw een item toe te voegen te achterhalen.

Greetz,

Harry.

Volgens de methode van LP is die van mij dus overleden. Was geen kwestie van verkeerd aansluiten in mijn geval maar gewoon na twee jaar intensief gebruik (praktijkcomputer) gewoon geen sjoege meer geven, heb de patiënt inmiddels begraven. Was een 754 bord, kun je bijna nergens meer krijgen, terwijl er toch nog goeie spullen op zitten etc..jammer, toch altijd zonde..
Met de thuis computer zal ik kennelijk de gifbeker helemaal moeten leegdrinken, dwz alles moet hernieuwd worden, als ik nu weer die absurde toestand zie met O&O, dat is zo bovenaards fout, dat die HD niet sporen kan. Kan toch niets te maken hebben met het feit dat het een SATA schijf is (Hitachi/IBM)???

Laatst bewerkt:
heb alles gedaan wat jullie voorstelden maar krijg geen leven in dat ding .heb nog 1 punt gevonden dat evt probleem kan hebben veroorzaakt.......
hab azus grafishe kaart v9520-x 128mb op mobo staat dat geen 3,3v agp kaart mag aangesloten worden (nu pas gezien) ik ken de specs van deze kaart niet dus daar kan mss het probleem liggen.

Hoi !

@egkok: Sata-schijven mag voor O&O defrag geen enkel probleem zijn, althans bij mij niet, en ik heb ook van anderen daar geen klachten over.

@geert41: een verkeerde videokaart zou het probleem hebben kunnen veroorzaken. Probeer het om te ruilen, misschien is men soepel met de garantie.

Greetz,

Harry.

Tja, AGP kaarten die op 3,5V werken zijn al heel lang niet meer verkrijgbaar, die jij hebt is 0,8 en er zou zonder die kaart biosbeeps moeten komen, staat gewoon in mijn reply, geen beeps met alleen de proc erin, voor 99% je mobo en 1% je CPU, waarbij aangemerkt moet worden dat veel mobo's ook beeps geven als er geen CPU in zit.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij geert41

Ik heb je vraag gesplitst uit het ander topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.
Zo blijft het in ieder geval een beetje overzichtelijk.

dank je frisian, ben nieuw hier (ken de weg nog niet goed...) .graf. kaart staat bij compatibele apparaten voor mobo dus dat kon het probleem niet zijn. zou best mobo terugsturen naar verkoper tenzij iemand van jullie me nog kan verderhelpen .

asrock moederbord

heb moederbord teruggestuurd naar verkoper , hopelijk krijg ik nieuw........
ik wil bij deze iedereen die me hier geholpen heeft van harte bedanken voor de hulp .

jullie zijn een toffe bende!

ik kom hier zeker nog terug.

bedankt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan